הגאווה של אשקלון- הכירו את שחר מלול, הנתמ"מניק החדש



בעולם בו הטכנולוגיה תופסת מקום רחב יותר ויותר בחיינו והמחשב הוא כלי העבודה העיקרי בעבודתנו היום-יומית, גם בצה"ל תופסים תחומי המחשב נפח הולך וגדל על מנת לשמור את הצבא בחזית הזירה הטכנולוגית

דובר צה״ל

בשבוע שעבר הסתיים קורס נתמ"ם היוקרתי של אגף התקשוב וההגנה בסייבר. בין המסיימים- שחר מלון תשוב אשקלון, אשר מתחילהשבוע את תפקידו החדש

בין כל הקורסים היוקרתיים בצה"ל בבית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר, אי שם בבסיס ברמת גן, מתנהל קורס ייחודי העונה לשם קורס נתמ"ם- ניהול תשתיות מערכות מחשב. החיילים אחראיים על התשתית המחשובית של כלל מערכות המחשב בצה"ל. למעשה, תפקידם הוא פיתוח התשתיות של כל צה"ל ובראשם את הענן הצה"לי, בלעדיו שום תוכנה, אפליקציה, או מערכת בצה"ל לא יוכלו לפעול.

טוראי שחר בן ה19 מאשקלון הרחיב מדעי המחשב ופיזיקה בתיכון. הוא מספר שזה אמנם עזר לו מעט בקורס בזמן לימוד שפות תכנות, אבל לאט לאט הבין שהחומר שלמד בתיכון לא משתווה למה שנדרשבקורס.''כמלש''ב, לא הכרתי את נתמ''ם. לא ידעתי לקראת מה אניהולך. בדיעבד- אם הייתי יכול לדבר עם האני שבתחילת הקורס, הייתימספר לעצמי שזה התפקיד הכי טוב עבורי''.

כעת, לאחר 16 שבועות של לימודים אינטנסיביים, מבחנים ארוכים,רגעים קשים ורגעי שיא, וכמובן הרבה גיבוש, חברים וחוויות, שחרמסכם: ''החוויה כאן מדהימה. הכרתי חברים לכל החיים, למדתי המוןחומר וגם למדתי איך ללמוד בעצמי. אני מרגיש שיש לי עכשיו אתהיכולת ללמוד כל נושא שאני רוצה- מבחן אחד פה שנמשך יומיים זהכמות החומר של כל הבגרויות שעשיתי בתיכון ביחד''.

ומה עושים בקורס?
במסגרת הקורס נחשפו החיילים לתחומים המתקדמים ביותר בעולם המחשב, כגון תפיסת הDevOps-, כלי אוטומציה, אנליטיקה, bigdata ושפות תכנות שונות.
במהלך 4 חודשים של לימודים אינטנסיביים מהבוקר עד שעות הערב המאוחרת, העמיקו במקצועות השונים, בשפות התכנות, בפיתוח תשתיות, בכתיבת קודים ובמגוון תחומים נוספים. הקורס מבוסס על שיטת לימוד חדשנית שבמסגרתה החניכים לומדים בכוחות עצמם. כל חייל יכול להתאים לעצמו את שיטת הלמידה הכי אופטימלית כלפיו, כלומר באפשרותו לבחור בין שלוש אופציות- למידה עצמית, עם מדריך או בקבוצות. שיטת לימוד זו נועדה להכין את החיילים לאתגר השירות הסדיר וללמד אותם להצליח ללמוד בכוחות עצמם.
"בהתחלה, חניכים לא האמינו שהם יכולים להגיע לרמה כזאת שלמקצועיות בזכות עצמם, היום יש להם את הידע והיכולת להריםולקדם פרויקטים חדשים ולהביא את צהל לקדמת הטכנולוגיה", מספרת מפקדת הקורס.

קורס נתמ"ם הבא עומד בפתח, ושחר ממליץ לבאים אחריו: ''חשובלהבין שנתמ''ם זה מעבר ללתפעל ולתחזק. עכשיו במתכונת החדשהשל הקורס נוגעים ממש בנושא הפיתוחים, שזה בדיוק מה שמחפשיםבשוק העבודה בישראל''.

כעת, לאחר סיום הקורס משתבץ שחר יחד עם שאר חבריו ברחבי צה"ל וביחידות הטכנולוגיות השונות, והם עתידים להתחיל את תפקידם החדש אשר יסייע לצה"ל להמשיך ולהתפתח בזירה הטכנולוגית ובעולם המחשבים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה