ישיר מאולם בית המשפט העליון: הגיעו לטופ בחייל ורעדה



ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני לא צפוי להגיע היום לדיון בבית המשפט העליון וישתתף בזום, על הערעור של המדינה לגזר דינו ועל הערעור אותו הוא הגיש. בדיון יהיו נוכחים, עופר שמעוני, משה פונטה, יואל דוידי ועו״ד שרון מילר. השופטים הם: עוזי פוגלמן, דוד מינץ ועופר גרוסקופף. תחילת הדיון בשעה 09:00

העליון- אשקלונט

מיד יפתח הדיון בערעורם של איתמר שמעוני ואחרים. אני נעביר קטעים מרכזיים ממהלך הדיון לכל אורכו. השופטים נכנסו לאולם.

נתחיל באיתמר שמעוני, סנגורו עו״ד אשר אוחיון יטען בפני בית המשפט.

״אוחיון: אני מייצג גם את עופר שמעוני. קביעות עובדתיות שאינן מבוססות על עובדות בלי שום בסיס עובדתי אינן קבילות. אף אחד שהעביר כספים עדה זאת לפונטה או לאדם אחר. אין שום העברת כספים לשמעוני.

השופט מנסה להבין בהקבלה למי שמעביר נשק ומעבירים למקור. קסדה אפשר. הויעון העקרוני שיש גבול ליכולת בית המשפט. הדרך שבא השיגו את הכסף.

אוחיון: הכסף לא ניתן לאיתמר שמעוני.

השופט: יש כאן אישומים קונקרטיים.

אוחיון: כולם קיבלו הלוואות ורק שניים מעורבים, משה פונטה ועומר שמעוני.

השופט: למי צריך להחזיר את ההלוואות? אם היו אומרים שלקחנו הלוואות ואנחנו נחזיר את זה.

אוחיון: מי שאמור לדעת זה מי שלקח

השופט: אתה לוקח את הדיון למקום לא נכון. הכסף לא הועבר בשעתו לעסקה אמיתית. הכסף בסופו של דבר הוביל לשמעוני.

אוחיון: להעברה של 150 אלף שקלים התקבל כמקדמה.

השופט: יש מארג של ראיות ובית הנשפט התערב. דוידי הודה ששיקר בקשר למרגמות שלו. אלה הממצאים ואנחנו מתרשמים שהם נכונות.

אוחיון: יש שלל ראיות נסיבתיות שלא נלקחו בחשבון שתורמות למסקנה שמדובר בעסקת אמת.

השופט: למה הסתירו את הראיות?

אוחיון:  דוידי חשב שעופר יעשה שימוש בכסף הזה לטובת שמעוני. מותר לו זו הייתה עמלה. בית המשפט אמר שעופר מתפרנס מדוידי ושמעוני ידע את זה. עיקרי הטיעון של התביעה, שמעוני היה מודע למקור הכספים והוא לא שאל את עופר מאיפה הכסף. אף אחד מטענות התביעה לא הוכח. 

השופט: גם איתמר שמעוני היה מודע לכסף שקיבל אחיו. יש כאן חשש לניגוד עניינים בינו לבין אחיו עופר. 

השופט: עצם ההתנהלות יוצרת מרמה והפרת אמונים.

אוחיון: עניין של גבי מגנזי, נטען שמגנזי נתן 100 אלף שקלים לשמעוני, דרך משה פונטה. ואיתמר ידע מכך. אין לנו שמץ ראיות לכך.

השופט: יש תאריכים ויש עדות של שמעוני. למגנזי לא הייתה מודעות שהכסף עובר לשמעוני?. למגנזי אין שום סיבה להעביר לשמעוני כסף לולא ידע ששמעוני כראש עיר יכול לעזור לו. האם עובדות כאלה לא יוצרות חשד לשוחד?. האם אדם בתפקיד ציבורי אומר לשני האנשים הכי קרובים אליו תשיגו לי כסף, זה לא ניגוד עניינים?.

אוחיון: לא. הקבלנים לא ידעו שזה הולך לשמעוני, הם לא שיערו שזה הולך לשמעוני. ברגע שהם לא יודעים זה לא רלוונטי.  

אוחיון: רוצה לעבור לעניין האחרון. לכאורה איתמר שמעוני לא היה אמור לדעת על הכספים. הוט קיבל כספים ולא ידע מאיפה. בית המשפט לא קבע שהכספים יעודיים. משה ועופר חייבים לאותם אנשים את הכספים. עד היום הם מחזירים את הכספים. עונש המאסר הוא חמור מאוד ממכלול הנסיבות שמדברים עליהם. לגבי עופר שמעוני אני מבקש להקל בעונשו. הוא לא קיבל טובת הנאה הוא עשה מעשה אחד בלבד. המצב האישי שלו לא קל. עד כאן עורך דינו של שמעוני, אשר אוחיון. מיד לאחר ההפסקה תדבר עורכת דינו של יואל דוידי, נוית נגב.

נגב: בין עופר לדוידי היו עסקאות תיווך.

השופט: יש עסקאות שלא יכלו להוכיח אבל יש עסקאות שהיה מקום להרשעה. הייתה  עסקה אחת מעבר לכל ספק סביר להרשעה. היו פה שינויי גרסה אצל יואל דוידי.

נוית: דוידי לא שאל את עופר למה הוא צריך את הכסף, הוא חשב שאין סיבה לשאול מישהו למה. היו הסכמות לתת לעופר ולאלמלם לשווק את יעדים. 

השופט: למה לא נתנו לעופר הלוואה במקום מקדמה?

נוית: יואל דוידי אמר שהוא סמך על עופר שימכור נכנסים בפרוייקט שיכסו את הסכום של 150 אלף שקלים במכירת נכסים נוספים. הוא נתן לו כספים בגלל שהיה אדם רחמן. עופר התעסק גם בהימורים...

השופט: דוידי נתן כסף לאדם שמהמר?. 

נוית: עופר מתפרנס מעסקאות עם דוידי ולא קיבל  כסף שנועד לעבור לאיתמר. 

השופט: בהנחה שזה לא עסקת טיעון עם עופר, זה לא ערטילאי. הנחת העבודה שעיריית אשקלון בעבודה מול היזמים. בהנחה שעופר קיבל כסף וזה הולך לאיתמר.

נוית:  רוצה להתייחס להרשעה בעבירות המס. התביעה לא הוכיחה דבר בנושא עבירות המס. בית המשפט לא נכנס לזה מבקשת שיתייחס לזה. טיעון לעונש הכרעת הדין. 

השופט: לדעתך זה מצדיק שלא יקבל מאסר הפועל? בשוחד שני הצדדים מקבלים מאסר בפועל. למה זה מצדיק סטיה מהשורה? בית המשפט המחוזי קבע שיש לגביו שוחד.

נוית: אי אפשר לא לקבוע מדרג תואם בעונש.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה