הגמלאים לא עדיפים על משפחות שכולות ונכי צה״ל



עד כמה אטימות יכולה להיות לבעלי עניין, חלקם חברי מועצת העיר אשקלון, שאישרו הקמת בית הגמלאי בשטח שבו נמצא ״בית יד לבנים״

אשקלונט

רחבת בית יד לבנים משמשת את משפחות השכול באשקלון ביום הזכרון לחללי צה״ל וכמקום בו הם מונצחים. במקום זה גם נערך הטקס המרכזי ליום השואה והגבורה, בכוונת העירייה להקים את בית הגמלאי, שיוקם במבנה בין שמונה קומות בתוך הרחבה בה נערכים הטקסים ובינהם ימי הזכרון. 

למה בעצם צריך מבנה לגמלאים כאשר יש להם משרדים יותר גדולים מלשכתו של ראש העיר וכל סגניו יחד? כי יש לחץ פוליטי של אנשים מגלומניים וככל הנראה יש כניעה בלתי ברורה של ראשי העיר למהלך המבזה. מי שישב בועדת בניין ערים שאישרה את זה, יואיל להגיד בגלוי שהוא ידע שתהיה בעיה ומשפחות השכול יתנגדו למהלך. לא רק הם מסתבר. באשקלון יש כ- 1000 נכי צה״ל שעד היום אין להם חדר להתכנסות אפילו לא מרתף, אבל הגמלאים שלא מגיע להם לשכות מפוארות ועשיית הון פוליטי מהמהלך הזה, סימא אפילו אנשים חכמים. בימים אלה החלה החתמה המונית של נכי צה״ל המתנגדים למהלך ולהגיש את חתימותיהם לועדה המחוזית לתכנון ובניה, שמשום מה גם הם שותפים לאישור פושע להקמת בית הגמלאי. מעניינים אותי הגמלאים ולא הניצבים בראשם שמלקטים כבר קולות למערכת הבחירות הבאה. 

הבוקר מתכנסים המתנגדים בעיריית אשקלון להביע את התנגדותם בפני ראשי העיר. תוצאות הפגישה יובאו בהמשך היום. 

עורכת הדין תמר קידר, המייצגת חלק מהמשפחות השכולות אומרת בתגובה: ״כולי תקווה שעיריית אשקלון תתעשת, ותעביר את המיקום של המבנים לדיור מוגן ומעונות סטודנטים למיקום אחר.
הבנייה שלהם במקום פוגעת במסורת של 70 שנה של טקסי זכרון במקום. הרחבה הזו מקודשת תרתי משמע, למען זכר חללי צה"ל. לא ניתן שיפגעו בהם״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה