הגננת המתעללת והמנהלת מסוכנות כלפי פעוטות



בית המשפט קיבל את בקשת הפרקליטות ונתן צו הפסקה שיפוטי למשך שנה למעון "דיסני" באשקלון

פרטי

כזכור, נגד הגננת במעון "דיסני", אמיליה אוסטרובסקי, בת 71, הוגש כתב אישום המייחס לה ביצוע ריבוי עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ותקיפה.

הבקשה למתן צו הפסקה שיפוטי הוגשה נגד מנהלת המעון, קרינה ניימן, וזאת, לאור המסוכנות הנשקפת ממנה כמנהלת מסגרת וכמטפלת, לשלומם של הפעוטות השוהים במעון.לעמדת המדינה בבקשה, "אין זה מן הראוי כי מטפלות, ובפרט מנהלות, שאפשרו למציאות כזו להתרחש תחת אפן, תוך שנהנות מ"חוסר ידיעה", יוכלו לשוב ולטפל בפעוטות שאינם יכולים להגן על עצמם ושאינם בשלים דיים להבחין בין טוב לרע".

המדובר בבקשה שניה שהגישה פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) לבית משפט השלום בב"ש, לפי חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, להוצאת צו הפסקה שיפוטי נגד גן ילדים.

לבקשה זו קדם צו הפסקה מנהלי, שהוצא לתקופה המקסימאלית על ידי אגף הפיקוח על מעונות יום ומשפחתונים במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

בבקשה למתן צו הפסקה שיפוטי נגד מעון "דיסני" ביקשה המדינה, כי יאסר על המנהלת להפעיל מעון לפעוטות בכל כתובת וגם למספר מצומצם של ילדים.

בבקשה צוין בין היתר, כי "תחת ניהולה והשגחתה, אפשרה המשיבה, הן כמנהלת והן כמטפלת במסגרת, למסגרתה להפוך לגן זוועות, שבו מתרחשים אירועי אלימות מזעזעים מצד כל אחת ואחת מהמטפלות בצוות הפעוטות. כמי שאמונה על יצירת אקלים חיובי, טיפולי וחינוכי, המשיבה פעלה בדיוק ההפך מהמצופה ממנה, כמנהלת וכאשת צוות חינוכית בכך שלא מנעה או התריעה על קיומה של אווירה אלימה העולה עד כדי אכזריות לשמה, במסגרתה".

באשר להליך הפלילי בעניינה של מנהלת המעון ומטפלות נוספות, טרם התקבלה החלטה סופית.

בימ"ש השלום בב"ש (כב' השו' א. ליפשיץ), כאמור, נתן צו למשך 12 חודשים, עד ליום 19.7.22, להפסקת כל פעילות המעון "דיסני" ברחוב הנגב 3 באשקלון, וכן בכתובת ביתה של המנהלת או בכל כתובת אחרת.

את המדינה יצגו בהליך עורכי הדין עדן פריאב ודמיטרי קוגן מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי).

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה