"ההתעסקות בבטיחות מובילה למצוינות"



"הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל" בישראל ממשיכה את קמפיין "חודש המודעות לבטיחות בענף הבניין", אותו מובילה הפרזנטורית דניאל גרינברג, "רק לא X". שי הניג, מנהל חברת "אפגד באגמים" באשקלון, בה ביקרה ניידת הבטיחות השבוע, מתייחס לנהלים בחברה: "אם קורה אירוע באתר אחר, אנחנו לומדים עליו על מנת לחדד את הנהלים כמה שיותר וכדי שהעובדים יחזרו למשפחות שלהם בשלום"

יח״צ

ניידת השידור של הקרן לעידוד ענף הבנייה ממשיכה לנוע ברחבי הארץ והגיעה הפעם לאתרי בנייה של חברות "אפגדבאגמים" ועיר היין באשקלון. הניידת פועלת כחלק מקמפיין של "הקרן לעידוד ענף הבנייה בישראל" להעלאת המודעות  לבטיחות בענף ואותו מובילה הפרזנטורית דניאל גרינברגתחת הכותרת "רק לא X". כלומר למנוע ככל האפשר את מספרי הנפגעים.

מי שראיין הפעם היה האחראי על ניידת השידור, אגם לב, שראיין את שי הניג מנכ"ל חברת "אפגד באגמים" באשקלון. "בכל יום אנחנו פותחים את הבוקר בשיחה עם כל העובדים בו אנחנו שואלים אם יש להם חשש או אם ראו משהו שעלול לסכן אותם", אמר הניג. "השיחות האלו מתבצעות כחלק מתוכנית כוכבי הבטיחות, שמטרתה לעודד ולהמריץ את העובדים לשים לב לדברים הקטנים ולהיות מודעים קודם כל לבטיחות. אנחנו חיים את הבטיחות כל יום ומקפידים על הערכים. התחלנו להטמיע את תוכנית כוכבי הבטיחות לפני שנתיים. כל הצוות התגייס ואנחנו נמצאים במינימום פגיעות. אם קורה אירוע באתר אחר אנחנו לומדים עליו, על מנת לחדד את הנהלים כמה שיותר וכדי שהעובדים יחזרו למשפחות שלהם בשלום".

יוסי בן אבי מחברת "אפגד", שזכה במצטיין בטיחות בטקס המצטיינים של הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, שנערך בשבוע שעבר הוסיף: "אני בן אדם ששואף למצוינות. העובדים יודעים שתדריך הבוקר זה נוהל קבוע. לפני כל יום אני רושם את הנקודות ואם יש עבודות מסוכנות אני מתדרך בהתאם. אם במהלך העבודה אני רואה משהו מסוכן אני עוצר את העבודה ומרענן את הכללים".

אריאל סופר מנהל בטיחות בפרויקט "עיר היין" באשקלון מוסיף: "כל יום צריך לבצע תדריך חדש, כי מה שהיה אתמול יכול להיות לא רלוונטי להיום. לדוגמה, בימים האחרונים יש הרבה רוחות וצריך לחדד את הכללים בהתאם לסיטואציה. תוכנית הכוכבים הביאה איתה רוח חדשה לענף הבנייה. העובדים מקבלים את הערכה ותגמול בהתאם לעבודה שלהם ויש לזה השפעה על הפעילות שבאתר. ההתעסקות בבטיחות מובילה למצוינות. בנוסף לעבודתי כמנהל בטיחות, אני גם מרצה. אני מסביר לתלמידים את הסכנות ולאחר מכן אנחנו רואים אותם מתפקדים בשטח כפי שנלמד וזה מאוד מספק. כל המציל נפש אחת כאילו מציל עולם ומלואו".

הפרזנטורית דניאל גרינברג מתפעלת מהיענות המנהלים והעובדים לחודש המודעות לבטיחות. שמובילה הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל. "סבא שלי היה מנהל בטיחות באתרי בנייה וכנראה שהנושא זורם אצלי בגנים. זה מרגש לראות איך כולם נרתמים לנושא", היא אומרת. "התרשמתי שהם ממש מקפידים על כל פרט ופרט. ההתייחסות לבטיחות באתרים באשקלון ובערים האחרותממש מחממת את הלב".

משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, מסכם: "פתחנו את הקמפיין בצורה מוצלחת מאוד עם היענות יוצאת דופן מצד הקבלנים והמנהלים באתרי הבנייה. מהיום שמוניתי לעמוד בראשות הקרן, לפני מספר חודשים, שמנו לנו למטרה להוריד משמעותית את מספר התאונות. הרי כל המציל נפש אחת כאילו מציל עולם ומלואו. השקענו הרבה מאוד בקמפיין הזה ואני משוכנע שהתוצאות יהיו בהתאם".

בימים הראשונים לקמפיין ראיינה גרינברג את ראשי הענף באילת ומנהלי עבודה ועובדים בבאר שבע, פתח תקווה, רמת גן, רמת השרון, הרצליה וירושלים. בהמשך תבקר ניידת השידור באתרים נוספים ברחבי הארץ במטרה להגביר את המודעות לבטיחות בענף הבנייה ולחדד את נהלי הבטיחות בענף. לקמפיין נרתמו המלוא העוצמה גם ארגון הקבלנים בוני הארץ, בראשות הנשיא, ראול סרוגו והסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, בראשות יצחק מויאל.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה