הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית המתאר הכוללנית לאשקלון



התוכנית כוללת תוספת של כ-22,000 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-308,000 תושבים

בנייה באשקלון

עוד כוללת התוכנית תוספת של 60,700 מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-1.6 מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה, שתי תחנות רכבת חדשות, ועירוב שימושים לאורך שד' בן-גוריון ורצועת החוף

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום שבמינהל התכנון, אישרה להפקדה את תוכנית המתאר הכוללנית לאשקלון. התוכנית שקודמה ע"י עיריית אשקלון, בתמיכת מנהל התכנון, מגדירה את מדיניות התכנון והפיתוח העיר לשנת היעד 2035.
התוכנית כוללת תוספת של כ-22,000 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-308,000 תושבים. כמו כן, התוכנית כוללת תוספת של 60,700 מ"ר עבורי שטחי מסחר וכ-1.6 מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה. התוכנית חלה על כל שטח השיפוט של העיר אשקלון בהיקף של כ- 53,000 דונם.

התוכנית מגדירה את ציר שד' בן גוריון כ"שער הכניסה" החדש לעיר. הציר מתחיל בכביש ארצי מס' 4 ועד חוף הים, ולאורכו מצויים משרדי הממשלה בהם בית המשפט, העירייה, היכל התרבות והמרכז הרפואי "ברזילי". במסגרת התוכנית, יהפוך הרחוב למעורב שימושים- מגורים, מסחר ותעסוקה עם חזיתות מסחריות במפלס הקרקע. לאורך הציר מתוכננים לקום קריית ספורט כולל אצטדיון, תחנת רכבת חדשה, נתיבים ייעודים עבור תחבורה ציבורית, וכן שבילי אופניים והולכי רגל. שכונת מגדל שגם היא ממוקמת לאורך רחוב בן גוריון, מיועדת לשימור עפ"י התוכנית.

כמו כן, במסגרת התוכנית תבוטל תחנת הרכבת הקיימת שממוקמת דרומית לשדרות בגין, מאחר והמקום בו היא נמצאת כיום אינו נגיש בצורה טובה לחלקי העיר. במקומה, התוכנית מציעה הקמת שתי תחנות רכבות חדשות- אחת תוקם כאמור בסמוך לשדרות בן גוריון ובנגישות לאזור התעסוקה, מרכז העיר ולשכונות הדרומיות והשנייה תוקם בצפון העיר כחלק מתוכנית הותמ"ל ב"עיר היין".

ברצועת החוף באשקלון שהינה ברוחב של כ-100-400 מ' אין מיצוי של השטחים המיועדים למלונאות והאזור מפותח חלקית. התוכנית מציעה בשטח זה שינוי יעוד מ"תיירות" לאזור מעורב שימושים ל"מסחר תיירות ומגורים" על מנת לממש את הפוטנציאל של השטח לפיתוח למגוון שימושים לטובת תושבי העיר ותיירות חוץ.

עקרונות התוכנית לוקחים בחשבון את נכסיה הטבעיים של העיר וקובעים בין היתר הוראות שימור עבור המסדרון האקולוגי שבדרום העיר, פארק חולות ניצנים בצפון, שדרת השקמים, שמורות טבע, שלולית החורף וגן לאומי אשקלון.

מתכנן מחוז הדרום, תומר גוטהלף, ציין כי "התכנית שמה דגש על חיבור לא רק צפונה למטרופולין תל אביב, אלא גם לערים האחרות במרחב ולמטרופולין באר שבע. בעיר אשקלון קיים צורך חיוני בפיתוח מערכת התחבורה הציבורית והענקת שירותי תחבורה ציבורית ברמה גבוהה על מנת לספק ניידות מרבית לאוכלוסייה, תוך הפחתת התלות ברכב פרטי וצמצום הגודש החמור בכבישים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה