הומור מעצים בבית הספר הראל



קורס מעניין ולא שגרתי מועבר לילדים בבית הספר הראל - קורס ליצנים צעירים הקורס מועבר על ידי יועצת בית הספר שעברה הכשרה והוא מפתח כישורים רבים. "הקורס נותן כלים להעצמה אישית ולהתמודדות באמצעות הומור וצחוק" מספרת מנהלת בית הספר סיגל אביב

יח״צ

בשנים האחרונות אנו עדים לתוכניות חינוכיות גדלות והולכות המועברות בבתי הספר השונים, אולם ספק אם ישנה תכנית מקורית ומעניינת כל כך כמו הקורס "ליצנים צעירים" שמתקיים בבית הספר הראל באשקלון.

בתקופת המלחמה חשופים תלמידי אשקלון ללא מעט קשיים ומתחים דבר המשפיע עליהם ומקשה לא מעט על הישרדותם היום - יומית. בבית הספר הראל החליטו לתת מענה מקורי  ומיוחד למציאות הנוכחית בפורמט של קורס "ליצנים צעירים." במסגרת הקורס המועבר על ידי יועצת בית הספר ססיליה וולין-יפרח ,שהוכשרה כליצנית חינוכית וליצנית רפואית ופיתחה מודל ייחודי ליישום בבית הספר יחד עם הצוות החינוכי וההורים, לומדים התלמידים באמצעות כלים שונים של הומור להתמודד עם משימות ואתגרים שונים שפוגשים אותם במהלך חייהם. במהלך הכשרתה קיבלה ססיליה כלים של טיפול ואינטראקציה באמצעות הומר לילדים ולמבוגרים כאחד. את היכולות האלו מיישמת כעת יועצת בית הספר בפורמת הקורס הייחודי.  

התכנית חושפת את הילדים לעקרונות הבסיסיים של שפת התקשורת בהומור  המסייעים בשיפור יכולת ההכלה , האינטליגנציה הרגשית והחברתית, אלה תורמים לשיפור איכות החיים, חשיבה חיובית ושימוש בהומור להתמודדות עם קשיים קונפליקטים ואתגרים בחיים.  בקורס מקבלים התלמידים כלים להעצמה אישית ולפיתוח התקשורת הבינאישית באמצעות הומור וצחוק.

"ההומור הוא כלי משמעותי מאוד בהתמודדות עם כאב ואתגר ,אני מאמינה מאוד במשפט של צ'רלי צ'אפלין 'יום ללא חיוך הוא יום מבוזבז' ", סיפרה ססיליה היועצת ."ההומור מסייע להתמודדות הן של ילדים והן של מבוגרים, התלמידים קיבלו כלים פרקטיים ועזרה בהתמודדות בחיי היום-יום".

"נוכחותה של ססיליה כליצנית חינוכית עשתה פלאים בבית הספר,  "סיפרה המנהלת סיגל אביב ,"עשייתה בתחום תרמה לשיפור האקלים ולתחושת החיוביות של התלמידים. בעזרתה למדו התלמידים להתמודד עם קשיים בעזרת הומור. התלמידים התאהבו בליצנית החינוכית והם מיישמים את מה שלמדו בקורס גם במהלך החיים מחוץ לבית הספר במסגרת פעילות מעורבות בקהילה עם קשישים אותם הם מבקרים בבתיהם ובבתי אבות, עם ילדי הגנים במסגרת תוכניתמעברים ובשליחות עם גני חינוך מיוחד״. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה