החלפת פיקוד במרחב מבצעי מג״ב דרום



אתמול, התקיים טקס החלפת הפיקוד במרחב המבצעי של משמר הגבול בגזרת הדרום אשר נערך ביישוב ׳בת הדר׳ שבדרום הארץ

דוברות משמר הגבול

אתמול, התקיים טקס החלפת הפיקוד במרחב המבצעי של משמר הגבול בגזרת הדרום אשר נערך ביישוב ׳בת הדר׳ שבדרום הארץ.

כשנתיים וחצי לאחר שנכנס לתפקידו כמפקד מג״ב דרום, ניצב-משנה תומר אלדר מסיים את תפקידו כמפקד המרחב. על פיקוד המרחב מינה מפקד משמר הגבול את ניצב-משנה אליהו גוזלן.

ניצב-משנה אליהו גוזלן, בן 53 נשוי ואב ל-3 ילדים, מתגורר בעתלית. החל את דרכו במשמר הגבול כלוחם ביחידת המסתערבים ובין תפקידיו האחרונים אותם ביצע במשטרת ישראל: ראש מחלקת חקירות ומודיעין במשמר הגבול, מפקד תחנת משטרת עפולה ומפקד צוות בקורס פיקוד ומטה.

מרחב מבצעי מג״ב דרום הינו מרחב רב היקף אשר חולש על גזרה רחבה, לוחמי המרחב בפיקוד של נצ״מ תומר אלדר פעלו ולחמו בחירוף נפש ואומץ לב עילאי ב-7 באוקטובר, במהלך הלחימה אף נפלו שלושה מלוחמי המרחב.

במג״ב דרום פועלים כ-700 לוחמים ולוחמות ב-8 יחידות ופלוגות שונות ובניהן יחידת המסתערבים, יחידת התקיפה הכפרית, יחידה מרכזית, מערך יישובים, יחידת סיירות, מערך מתנדבים וזרועות הסמ״ג וזאת בשיתוף פעולה מבצעי עם צה״ל ומחוז דרום של משטרת ישראל.

הטקס התקיים בישוב ׳בת הדר׳ שבדרום הארץ, במעמד מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, מפקד המחוז הדרומי ניצב אמיר כהן, יו״ר עמותת הכומתות הירוקות ניצב בדימוס ישראל יצחק, סגל הפיקוד הבכיר של החיל, משפחות, לוחמים ולוחמות.

מפקד המרחב היוצא, ניצב-משנה תומר אלדר, בן 49 נשוי ואב ל-2 מתגורר ביישוב ׳מיתר׳. בין תפקידיו האחרונים אותם ביצע: סגן מפקד החטיבה הטקטית, קב״ט שגרירות שיקגו בארה״ב, מפקד זרוע ׳שחר׳.

*מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק אמר בנאומו:*
״זהו המחוז החולש על השטח הגדול ביותר בין מחוזות משטרת ישראל והגזרה הזו העמידה אותנו במבחן המורכב והקשה ביותר במלחמה שאנו מצויים בעיצומה מאז השבעה באוקטובר.
בקרבות העזים שניהלו מפקדי ולוחמי המרחב, לצד הימ"מ, החטיבות הארציות, ולצד מפקדי ושוטרי המחוז הדרומי, הוכיחו אלה לצד אלה שירוק וכחול אחד הם.
ששגרה חזקה מכריעה בחירום ושהיכולות האישיות והאנושיות שהתגלו הן נחלתם של מפקדים, לוחמים ולוחמות השייכים לזן נדיר ושטובת עם ישראל בראש מעייניהם, ועל כך אני גאה בכם, אוהב אתכם, והערכתי אליכם היא אין סופית.

מפקד המחוז אמיר ידידי, מי כמוך מכיר מלפני ומלפנים את היכולת של המרחב ושל אנשיו, את המפקד החדש שנכנס היום לתפקידו במרחב, כפי שהיו מהראשונים להסתער על הגזרה ועל האיומים הבלתי פוסקים מיום השבעה באוקטובר, כך ימשיכו לפעול בנחישות ובעוצמה, דרוכים ומוכנים לכל אתגר ולכל משימה שתוטל עליהם, איתך גם השמים עבורם הם לא הגבול.״

*בהמשך דבריו פנה מפקד מג״ב למפקד מרחב הנכנס ואמר:*
״אתה נכנס לתפקיד בעיצומה של תקופה מאתגרת וקשוחה. תידרש לעמוד מקרוב על תפיסת הביטחון הקיימות כאן ועל הכשירות, הדריכות והמוכנות המבצעית של המרחב לכל תרחיש וקיצון.

אני סמוך ובטוח שתעשה את זה יחד עם המפקדים והמפקדות המצוינים, והלוחמים והלוחמות המיומנים אשר קשורים בעבותות לגזרה בה הם משרתים, דרוש מהם, אתגר אותם ועם זאת תאהב אותם, ותדאג לרווחתם ולכל צורכיהם.
אני מחזק את ידיך במשימה כה חשובה שמצפה לך.״

*למפקד המרחב היוצא אמר מפקד החיל:*
״תומר היקר,תקופת הכהונה הזו, אני בטוח שתלווה אותך עד יומך האחרון. הובלת את המרחב להישגים מרשימים מאוד בכל התחומים, במנהיגותך ובחשיבה הייחודית שמאפיינת אותך, פעלת להעצמת ההון האנושי תחתיך ולהעצמת מרחב ההשפעה של מג"ב דרום כמרחב מקצועי, מבצעי, רב יכולות. פעלת ללא לאות ביישובים שבגזרת המרחב הכפרי וכן במיזמים ייחודיים אל מול המגזר הבדואי לצד לחימה בלתי מתפשרת בתופעות הפשיעה.
רמת המוכנות אליה הבאת את אנשיך התגלתה בתפארתה וחתירה למגע ובאומץ הלב במסירות הנפש ובגבורה העילאית שהפגינו המפקדים, הלוחמים והלוחמות ביום פקודה בשבעה באוקטובר, ובכל החודשים האחרונים."

*מפקד המחוז הדרומי במשטרת ישראל, ניצב אמיר כהן אמר בנאומו:*
"קרב הבלימה כפי שראינו בשבעה באוקטובר התבסס על דריכות ומוכנות יחידות המחוז ומשמר הגבול לאירועי חירום. בימי הלחימה שוטרי המחוז ולוחמי משמר הגבול נלחמו בגבורה עילאית וחסמו בגופם את התקדמות המחבלים והתפשטות הטבח לעומק ישראל. בקרבות שילמנו מחיר כבד מנשוא. ביום זה נפלו 58 שוטרים, מתוכם 33 שוטרי המחוז הדרומי וחמישה עשר לוחמי משמר הגבול והימ"מ. אלי, בחירתו של מפקד מג"ב בך לתפקיד מעידה על האמון ועל כך שהינך מוכן לאתגר הפיקודי ואין ראוי ממך להוביל ולהצעיד את מג"ב דרום לאתגרי המחוז. תומר, מג"ב דרום בפיקודך ייחרט בדפי ההיסטוריה של המדינה ככוח מבצעי משמעותי שנלחם במתקפת הפתע הרצחנית. נלחמת באומץ והסתערת אל התופת בחירוף נפש. במעשה הגבורה שלך הבהרת לפקודיך מהי רוח המפקד. מפקד מג"ב בריק ידידי, אתה מוביל חיל מפואר עם מורשת של מסירות ואומץ לב. היית לצידי ב-7 באוקטובר וראינו יחד כיצד לוחמי מג"ב היו כח מכריע בבלימת הטבח".

*מפקד מג״ב דרום היוצא, ניצב-משנה תומר אלדר:*
״זה המרחב שאתה מקבל לידיך והייתה לי הזכות לשרת בו, מרחב מסתער! ואין לי ספק שהמרחב בראשותך יגיע מעלה מעלה ויעבור את הרף שאנו נמצאים בו היום. המרחב זכה בך גוזלן, זכה באיש חושב ומיוחד שמגיע עם ניסיון רב בתחומים רבים. אני גאה להשאיר את המרחב בידיים שלך ויודע שאתה תוביל אותו לגדולות.  המון הצלחה.״

*מפקד מג״ב דרום הנכנס, ניצב-משנה אליהו גוזלן:*
״זו היא זכות גדולה עבורי לקבל היום את מפתחות הפיקוד על המרחב. תחושת השליחות עבורי במיוחד לנוכח האתגר הפיקודי, המקצועי והמנהיגותי שאני מקבל על עצמי תוך כדי מלחמת ״חרבות ברזל״, הוא רב, אך אני נכון למלא את ייעוד המרחב ולשמר את ההישגים.״

מצ״ב צילומים מהאירוע.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה