החל הקרב על הקול של יוצאי חבר העמים



אתמול (שני) בשעה 16:00 התקיימה הפגנה - מחאה, בה לקחו חלק שחקני וחברי התיאטרון היידיש באשקלון. קדם לכן היו איומים על פעילים של חבר מועצת העיר אלכסנדר גרינברג

יח״צ

התיאטרון של קהילת יוצאי חבר העמים, פועל מאז שנת 2014 והעלה שתי הפקות שנתיות בשפת האידיש.
מייסד התיאטרון חבר מועצת העיר, אלכסנדר גרינברג, נאבק בשנתיים האחרונות על מנת שעיריית אשקלון תסייע לו באכסניה לתיאטרון . לפני כשבועיים , נקבע כי מקלט ברחוב הפורצים יוקצה לשימוש חברי התיאטרון בד בבד עם הליך ההקצאה הנדרש על פי חוק .
לאחרונה, חבר מועצת העיר הודיע בריאיון בלעדי ברדיו "גלי אשקלונט", כי החליט להיפרד ממלאת מקום ראש העיר הגב׳ סופה ביילין ולצאת לדרך חדשה . לטענתו במסגרת הסיעה אשקלון ביתנו לא הצליח לממש את המטרות עבורן החליט להיבחר למועצת העיר וגרוע מכך הוא בתחושותיו חווה מכשולים קשים בפעילותו הציבורית.
מסיבות אלו ואחרות החליט מר גרינברג לצאת במחאה כנגד יחס העירייה לתיאטרון ולדרוש למעשה להחזיר לתיאטרון את המקלט לאלתר ! לדבריו אירע היום דבר חמור מאוד ויותר מכך תופעה מסוכנת בציבוריות באשקלון, עשרות מפעיליו שהודיעו לו כי יקחו חלק בהפגנה , קיבלו שיחות טלפון מאיימות לבל ישתתפו בהפגנה , החשש מצדם היה כה גדול, עד שסירבו לספר מי הם אלו המאיימים , עיקר האיומים היו על סיכון מקום עבודתם !
אלכסנדר גרינברג אמר כי לא יעבור לסדר היום על עניין האיומים וכי יפעל להגיע ולחשוף את אותם מאיימים , למען הדמוקרטיה וחופש הביטוי ואף ישקול לפנות בעניין זה למשטרת אשקלון ולבקש לחקור את העניין .
הוא אמר כי הפגנה זו אינה פוליטית , היא הפגנה על הזכות לתרבות ולא ייתכן מצב בו תושבי העיר יושתקו באיומים .
כאמור ההפגנה התקיימה במתכונת מצומצמת ומנתה עשרות בודדות של מוחים , אבל החשיבות העליונה להביע מחאה נשמרה למרות הניסיונות להשתיק .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה