החשוד ברצח ליאור חדד הנרצח ציון יאנה



הותר לפרסום, משטרת ישראל פענחה את תיק הרצח משנת 2012 בו נרצח בפיצוץ רכב ציון יאנה ז"ל, וניסיון הרצח של אדם נוסף - כתב אישום הוגש הבוקר נגד הנאשם ע"י הפרקליטות

ראשיתה של החקירה בפיצוץ רכב שאירע בעיר אשקלון בתאריך 23.10.2012, בעקבות מטען חבלה שהונח בתוכו, דבר שהוביל למותו של המנוח ציון יאנה, ופציעתו הקשה של אדם נוסף ששהה עמו ברכב.

חוקרי ימ"ר לכיש שניהלו את החקירה לאורך השנים, הצליחו להתחקות אחר זהותו של הנאשם, ליאור חדד כבן ה 36, כמי שמעורב בהפעלת המטען שהתפוצץ ברכב, והוא נמלט זמן קצר לאחר המקרה לחו"ל ושהה שם מזה כעשור עד לאחרונה.

*חוקרי הימ"ר הצליחו לאסוף ראיות ולבסס את התשתית הראייתית נגד הנאשם, ובתוך כך נרקמה פעילות יוצאת דופן וחוצת יבשות, ע"י המשטרה בליווי פרקליטות מחוז דרום (פלילי), שבמהלכה הצליחו חוקרי הימ"ר יחד עם שוטרי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה ובתיאום עם רשויות הממשל במרוקו, להוביל לגירושו של הנאשם למדינת ישראל, ומעצרו עם נחיתתו בארץ בתאריך 22.3.22.*

הנאשם נחקר ע"י ימ"ר לכיש בחשד לעבירות רצח וניסיון רצח, ומעצרו הוארך מעת לעת, עד שלביה הסופיים של החקירה, שממצאיה הועברו לידי הפרקליטות, שהגישה נגדו כאמור הבוקר את כתב האישום עם בקשה למעצרו עד לתום ההליכים.

*מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה ברק מרדכי, התייחס הבוקר לחקירה:* "כמו שלפושעים ולעבריינים אין גבולות, ככה גם אצלנו, הפעילות והתיאום שנעשו לאורך תקופה ארוכה מול רשויות הממשל במדינה אחרת, הוכיחו פעם נוספת שזרועה הארוכה של משטרת ישראל יכולה להגיע לכל מקום ולכל פושע על הגלובוס, לא משנה היכן מסתתר וכמה ינסה להסתיר את זהותו. הכל עניין של זמן, אורך רוח ותכנון קפדני, כאשר המטרה הסופית להביא את הנאשמים לדין על אדמת ארץ ישראל."

מצ"ב סרטון ממעצרו של הנאשם עם נחיתתו בארץ וסינק של מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה ברק מרדכי.
קרדיט דוברות המשטרה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה