הטעויות של רון חולדאי



רון חולדאי הוא, ללא ספק, אדם בעל ניסיון מוניציפלי, ניהולי ופוליטי רב. לא מיקרי שהוא משמש חמש קדנציות כראש העיר ת״א

יואל ישורון. פרטי

איך הפכה אחת מהבטחות מחנה השמאל ומ- 8 מנדטים, לרשימה אל מתחת לאחוז החסימה?

♦️ חולדאי לא שם לב שנתניהו פירק את מחנה השמאל ואת האיום הממשי על שלטונו ( כחול לבן) באיבחת סכין. השמאל שלאחר הפירוק, היה אוסף של שחקני דמקה, שחלקם, אף נולדו ממאבקי אגו. נוצרו בשמאל רסיסי מפלגות ( יש עתיד, מר״צ, העבודה, תנופה, תל״מ והישראלים). כשהמכנה המשותף שלהם היה הסלוגן החלול ״רק לא ביבי״. במובן זה, לא היה לחולדאי מה לחדש, כשהוא נגרר לסלוגן זה.

♦️ הקמפיין של חולדאי היה גרוע, לשון המעטה. הוא לא דיבר מפוזיציה של רה״מ, של סדר לאומי וחברתי חדש ( אף שבקמפיין הציג את עצמו מול נתניהו ראש בראש), אלא כאילו הוא מתמודד מחדש על ראשות העיר כאילו זו מדינה, מדינת ת״א.

♦️ הוא דיבר לתלאביבים, ללהטבי״ם, לשונאי נתניהו - כל אלה כבר קיימים ביתר רסיסי מפלגות השמאל, אפילו אצל סער. את ״הישראלים״ של חולדאי לא ניתן להגדיר אפילו כמפלגת נישה. מצביעי השמאל לא חיפשו מפלגת נישה. כאלה לא חסר.

♦️ אתה לא יכול לנהל קמפיין כשאתה מציב למצביעים שני מנהיגים אופציונליים ( נתניהו וחולדאי), אבל לא מתמודד על ראשות הממשלה מולו. לכן, הוא לא נתפס כמועמד לראשות הממשלה ( הוא גם תרם לכך בהתנהלותו בקמפיין כולו), וגם לא הצליח לגרוע מנדטים מהשמאל החונים אצל סער ובנט.

♦️ הופעתו של חולדאי בזירה באה באיחור. אחרי סער ובנט. ומשלא הכריז בהצהרה הראשונה שהוא מתמודד על ראשות הממשלה, וגם קיבל רק 8 מנדטים, לא נתפס כאיום על נתניהו. המצביעים המשיכו לחנות אצל סער ( שנפס כמאיים על נתניהו) וחלק הלכו ללפיד.

♦️ תקרת 8 המנדטים שלאחר ההצהרה ( שבאופן טיבעי מייצרת באז של מנדטים) הכתיבה את הצלילה מטה. המצביעים חיפשו אתגר מול נתניהו ולא מפלגה עם 8 מנדטים.

♦️ רשימתו לא קושטה בכוכבים ממגנטי מנדטים. ניסנקורן הביא נדוניא כספית אך לא מניפת מנדטים.

סוף דבר:
השמאל ממשיך לשגות עם האידאולוגיה החלולה של ״רקלאביבי״ שקרסה בבחירות 3/2020. גם האנטי דתיות והקמפיין נגד חרדים, מרחיקים כל אופציה עתידית למהפך פוליטי.

הכותב:
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה