הייתי שותף: מקיום מצוות פידיון פטר חמור ועד לתפקידו החדש



שר הדתות החדש, יעקב אביטן, שיושבע הלילה לשמור אמונים למדינת ישראל הוא מינוי ראוי ומשובח. דרכינו השתלבו לא מעט פעמים מאז הכרנו

אשקלונט

סגן ראש העיר אשקלון הרב, יעקב אביטן, לא ידע עד אתמול אחר הצהרים שמועצת חכמי התורה בהמלצת שר הפנים ויו״ר ש״ס, אריה דרעי, החליטה על מינויו לתפקיד שר הדתות. 

שבעה מועמדים היו לתפקיד, הארץ נסרקה לאורכה ולרוחבה, שכן לש״ס יש נציגים בכל הערים בישראל, כדי לבדוק את כשירותם של המועמדים השונים בפרמטרים שונים. גם אני הייתי בין אלה שנשאלו על הרב יעקב אביטן, בתחילה לא הבנתי לסיבת השאלות ונשאלתי אם אני יכול להמליץ עליו בלב שלם. ״אם יש אדם אחד עם קונצנזוס כמעט של רוב תושבי אשקלון הרי זה הוא״ אמרתי לשואל ולא שאלתי אותו מה הסיבה. הידיעה שפורסמה על ידי אחד העיתונאים החרדים בבוקר יום רביעי הייתה ״הרב אריה דרעי מחפש מועמד חיצוני לתפקיד שר הדתות״. פה נדלקה לי מנורה ושאלתי את השואל האם זו הסיבה לשאלותיו יום קודם, ״אל תדבר על זה עם אף אחד״.  כמובן שלא דיברתי, עד שקיבלתי ממנו את ההודעה של מועצת חכמי התורה על בחירתו של הרב אביטן כמועמד לתפקיד שר הדתות. 

מתוודה, מכיר את הרב אביטן, מאז כשכתבתי במקומון של ״כאן דרום" שאלתי אותו לא פעם מדוע אינו נכנס לפוליטיקה המקומית ובאותם ימים היו אלה אלי דיין ובני וקנין, ששלטו בעיר ביד רמה והוא היה מהתומכים הגדולים שלהם. תמיד השיב בשלילה כולל בשיחת עומק בלב המדרחוב הנוכחי של אשקלון ותמיד ענה ״אין מצב ואין לי מה לחפש שם״. 

כאשר עבדתי ברדיו דרום ומנכ״ל הרדיו היה שמעון אלקבץ, מפקד גלי צה״ל היום, הייתה לי שיחה (מיני רבות) עם הרב אביטן על הגשת תכנית בת שעה בימי שישי ועם זה הלכתי לאקלבץ והוא מיד הסכים. שניים רבות הגיש הרב אביטן בין השעות 13:00-14:00 את תכניתו שירדה לקראת הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות בהם נבחר למועצת העיר עם ארבעה מנדטים ועם כמות הקולות הגדולה ביותר מכל הרשימות שנבחרו.

אתמול בצהרים דיברתי עם הרב לקיים עימו ראיון לאתר ״אשקלונט״ ביום חמישי (היום), קבענו לשעה ארבע בביתו  וזו מבחינתי הייתה בדיקה אם הוא ידע משהו, הוא לא ידע משום שבשעה היעודה הוא אמור להיות בכנסת מסביב לשולחן הממשלה ואם היה יודע, מראש היה מסרב לראיון, מה שלא קרה מאז אנחנו מכירים. הרב יעקב אביטן, במשפט מסכם לטור אישי שלי ״אין ראוי ממנו לתפקיד רם כזה״. עלה והצלח כמו בכל מעשיך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה