״הירדמות בשמירה והפקרה מוחלטת של תושבי אשקלון"



אישור הרחבת דוראד על ידי הממשלה הוא פגיעה ישירה בתושבי אשקלון וכישלון מהדהד של הנהלת העיר ושל גלאם העומד בראשה

יח״צ

ישיבת הממשלה שהתקיימה השבוע אושרה התכנית להרחבת תחנת הכוח שוראד בדרום אשקלון. יו"ר האופוזיציה במועצת העיר איתי סהר פעל לדחיית התכנית בעבר ולמרות אזלת היד של הנהלת העיר הביא גם לעיכוב התכנית – אך ההישגים הללו בוטלו על ידי ההחלטה הנוכחית. "הנהלת העיר ואיגוד ערים הוזהרו בנושא פעם אחר פעם וטענו כי הנושא בטיפול – החלטת הממשלה האחרונה היא כישלון מהדהד, הירדמות בשמירה והפקרה מוחלטת של תושבי אשקלון"

ממשלת ישראל אישרה השבוע את הרחבת תחנת הכוח דוראש באשקלון, זאת למרות החלטת הוועדה לתשתיות לאומיות שקבעה בעבר כי התכנית תידחה ובמקומה יוקמו תחנות כח באזור המרכז. החלטה זו עקבה אחר ההחלטה כי חשמל יש לייצר סמוך למקום צריכתו.
הנהלת העיר בהובלתו של תומר גלאם אישרה בעבר בהסכמה את הגדלת תחנת הכוח דוראד – וזאת למרות שתחנת הכח היא בין עשרת המפעלים המזהמים ביותר בישראל, למרות שאקלון מובילה במדדי התחלואה הארציים הקשורים למזהמים – ולמרות שתחנת הכוח רוטנברג היא בין חמשת המפעלים המזהמים בישראל.

מי שהופיע בפני הוועדה לתשתיות לאומיות באותו מועד הוא חבר מועצת העיר מהאופוזיציה עו"ד איתי סהר שאף הגיד התנגדות בשם תושבי העיר והופיע בוועדה. לטענותיו של סהר "אין שום הצדקה שחשמל לכל חלקי הארץ ייוצר באשקלון כאשר נזקי הזיהום מוחלים על תושבי העיר, וכאשר במקומות בהם צורכים את החשמל המיוצר כאן – אין ייצור חשמל כלל. במיוחד כאשר הולכת החשמל למקומות הללו במחוזות המרכז והצפון מחייבת כשלעצמה ייצור של יחידות רבות יותר והזיהום נגזר מכך גם. תושבי אשקלון אים סוג ב' ולא יחלו וימותו כדי לייצר חשמל למרכז ולצפון". הוועדה קיבלה עקרונית את העמדה לפיה יש לייצר חשמל סמוך למום צריכותו וקבעה כי התכנית להרחבת דוראד תידחה, וכי יוקמו תחנות במחלף קסם, באוזור ראש העין ובחדרה. מי שהתערבה באופן לא חוקי באותם ימים כדי לקדם דווקא את הרחבת דוראד למרות עמדת הוועדה היתה השרה דאז קארין אלהרר מיש עתיד, שפעלה להערכת סהר לקדם אינטרסים זרים של מקורבים להנהגת יש עתיד המכהנים בתפקידים בכירים בדוראד.

סהר פעל אז גם מול התערבות השרה מטעם יש עתיד והתנגד לה נחרצות, והוועדה אכן עמדתה בהחלטתה. למרבה הצער והזעזוע - החלטת הממשלה היא זו שעוקפת ומשנה את החלטת הוועדה.

על פי סהר: "ברור מעבר כלל שאלה שהאשמים בהפקרות ומי שנתנו לממשלת ישראל לקבל את ההחלטה הזו נגד תושבי אשקלון הם גלאם והנהלת העיר החלשה שבמקרה הטוב נרדמה בשמירה. הם מפקירים את חיינו. כל אשקלוני שנותן לדבר הזה להתרחש מקריב את היקרים לו. שרי הממשלה מציינים במפורש שמעורבות ההנהגות העירוניות במרכז הארץ היתה שיקול מדוע לא לפתח תחנות כח שם – אלא אצלנו, בדיוק בשל ההנהלה העירונית הרופסת והכנועה באשקלון המובלת על ידי תומר גלאם"

גלאם, כפי שנקבע במשרד המשפטים הוא גם בשעה זו עובד של חברת חשמל המצוי בחל"ת. בכך הוא בעל אינטרס בייצרניות החשמל ומצוי בניגוד עניינים מובנה עמן. על פי סהר, יתכן שזו גם הסיבה שגלאם נוקט תרגילי הסחה תוך שהוא מנסה לטפול את מצב התחלואה הקיצוני בעיר על קצא"א ולהעלים את חלקן הקריטי של יצרניות החשמל במצב הקשה וזאת בשל האינטרסים שלו בהן.

סהר הזהיר פעמים רבות את הנהלת העיר מפני הסכות שבאישור התכניות, ואף חשף מכרז להקמת מתקן ייצור חשמל נוסף - בנוסף להגדלת דוראד - מכרז שבוטל בהתערבות השר כץ שהתחייב להפוך את העיר "לעיר ירוקה", התייחבות שהיתה בבירור מהפה אל החוץ.

בכל ישיבת מועצה בה העלה סהר את הנושא החשוב, הנושא הוסר מסדר היום כאשר גלאם, בהיותו עובד חברת חשמל – יוצא מן הדיון ומפקיר את התושבים לזיהום ולעיתים אף מפוצץ את הדיון ומונע את הימשכותו. סהר: "פרט למצגות ולמריחות לא נעשה דבר. מדובר בנזק אדיר לדורות קדימה שחובה עלינו למנוע. ההחלטה הנוכחית מבהירה שחור על לבן – אם לא תנקט מלחמה בכל האמצעים כנגד ההחלטה ההזויה הזו - הנהלת העיר הנוכחית תהיה אחראית ישירה ברשלנותה ובחולשתה למוות ולתחלואה של תושבי אשקלון, שיאבדו את חייהם כדי לספק חשמל לתל אביב. החלטת הממשלה מוכיחה מעל כל ספק שלא סופרים את הנהלת העיר הזו בשום מקום ושאתגרי העיר האמיתיים גדולים עליהם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה