הכנס השביעי לחקר יהדות תימן



המכללה האקדמית אשקלון קיימה השבוע את הכנס ומתקיים ביוזמת ד"ר משה גברא

צילום: פלג לוי

המכללה האקדמית אשקלון קיימה השבוע את הכנס השביעי "חידושים בחקר יהדות תימן". הכנס עסק בתרומת המוסיקה התימנית לתרבות הישראלית, בקשיי קליטה של היהודים מתימן ועוד.

*בשיאו של הערב העניקו תעודת הוקרה על מפעל חיים לזמר בעז שרעבי על תרומתו לזמר העברי ושילוב תרבויות בישראל. הזמר בעז שרעבי: "אני מאחל למדינה שתפרח ותשגשג ובדגש על 'ושבו בנים לגבולם' והלוואי ואיש אחיו יאהב"*

הכנס, שהתקיים במכללה האקדמית אשקלון, הינו הכנס האקדמי השביעי שעוסק ב"חידושים בחקר יהדות תימן- רב תרבותיות בחברה הישראלית בהשפעת תרבות יהודי תימן" ומתקיים ביוזמת ד"ר משה גברא. במסגרת זו השתתפו פרופ' אדוין סרוסי מהאוניברסיטה העברית, שדיבר על המוסיקה של יהודי תימן והשפעתה על התרבות הישראלית וכן חברת הכנסת לשעבר, עו"ד נורית כהן שדיברה על המאבק הציבורי להנגשה ולזמינות כתבי היד התימניים בספריה הלאומית. הרצאתו של ד"ר אמנון מעבי עסקה בסיפור קליטתם של עולי תימן בין השנים 1881-1954 בארץ ישראל ובמדינת ישראל, שמבוסס על הספר שיצא אשתקד יחד עם עו"ד נורית קורן.
הכנס התקיים במעמד ד"ר שמעון אוחיון, מנהל מרכז דהאן מאוניברסיטת בר אילן והמכללה האקדמית אשקלון, נשיא המכללה פרופ' חיים ברייטברט, פרופ' שמעון שרביט ופרופ' רחל שרעבי ומכובדים נוספים.
בשיאו של הערב, קיבל הזמר והיוצר בעז שרעבי, תעודת הוקרה על מפעל חיים על תרומתו למוסיקה הישראלית, על פיתוח יצירה מוסיקלית עשירה ועל פועלו הרב לשילוב בין תרבויות בישראל. הפרס הוענק מאת המכללה האקדמית אשקלון, בשיתוף מרכז דהאן של אוניברסיטת בר אילן והמכון לחקר חכמי תימן, בראשות ד"ר משה גברא, שעמד בראש וועדת פרס ההוקרה.
*בעז שרעבי, ברכות על קבלת הפרס. איך ההרגשה לקבל את ההוקרה הערב ?*
"אין ספק שזוהי מחמאה גדולה ואני מתייחס אליה בהתרגשות וברצינות. זה מחמם ומשמח את הלב ואני מודה לאלה שבחרו בי לקבל פרס זה. אני מאמין שגם לעוד הרבה מחבריי הקולגות מגיע פרס הוקרה על פועלם".
*הפרסים שאתה מקבל לא מעידים על המשך העשייה והיצירה שלך. ספר לנו מה אתה מתכנן בקרוב ?*
"כשמקבלים פרס אחרי ערב מרגש, למחרת היום הפרס תלוי על הקיר כדי להנעים לבני, עדי, ולאחר מכן לנכדיי, שירגישו את ההתייחסות אלי – וזו שמחה בלב. למרות שאני חוגג יום הולדת עם המדינה, אני ממשיך לעבוד בשיא המרץ. בימים אלה אני עובד על מספר שירים חדשים שייראו אור בקרוב ובנוסף, סיבוב הופעות חדש הכולל מופעים בכל הארץ לרגל חגיגות 30 שנה לאלבום האוסף 'את לי לילה'".
*מה אתה מאחל למדינת ישראל ?*
"אני מאחל למדינה שתפרח ותשגשג ובדגש על: 'ושבו בנים לגבולם' והלוואי ואיש אחיו יאהב".
*ד"ר משה גברא אמר על ההחלטה להעניק את הפרס לבעז שרעבי*: "לא היו כלל התלבטויות. כל חברי הוועדה הסכימו בתמימות דעים, פה אחד, שבעז שרעבי הוא אחד הזמרים הכי ראויים לפרס. בעבר הענקנו, במסגרת הכנס לחקר יהדות תימן, אותות הוקרה גם לזמרים יוסף לוי (דקלון), לזמר אביהו מדינה ואפילו לאביגדור קהלני, שהשיא משואה בערב יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל. כלומר, ההחלטות שלנו צופות פני העתיד ומוקירות אנשים ראויים, שזוכים לאחר מכן גם להוקרה ברמה הארצית ולזמרים שקיבלו, לימים, את פרס ישראל. על כן, זה המקום לציין כי הבשילה העת שגם לבעז שרעבי יעניקו את פרס ישראל !".

*קרדיט צילום*: פלג לוי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה