המופלאים מאיסטנבול



המופע "איסטנבול" בשיתוף תזמורת ירושלים והזמרים ספיר סבן ומחמט דאש, מגיעה לאשקלון בדיוק בזמן לפתוח את החורף
תמונות: יח״צ תזמורת
צילום ספיר סבן: אוהד רומנו
צילום תום כהן: דניאל קמינסקי

ספיר סבן באשקלון יח״צ

ספיר סבן זוכת העונה האחרונה של דה וויס חוזרת לשורשים ולמוסיקה התורכית המוכרת לה היטב מבית, וביחד עם מחמט דאש שמגיע במיוחד לארצנו לכבוד המופעים, הם עולים בסדרת הופעות ביחד תזמורת ירושלים מזרח ומערב אצלנו בהיכל התרבות אשקלון

עונת המנויים ה-11 של תזמורת ירושלים מזרח ומערב, בניצוחו וניהולו המוסיקלי של תום כהן, מגיעה לחמם את החורף עם שלל מופעים מיוחדים, מוסיקה טובה על כל גווניה, וצוות נגנים מוכשר להפליא כאשר התוצאה היא חוויה מוסיקלית מרגשת ועוצמתית. 

ביום רביעי הקרוב, ה -27 בנובמבר תגיע לאשקלון התזמורת למופע נוסף בסבב המופע "איסטנבול", מופע הומאז' לסגנון ה"ערבסק" הפופולרי שנציגו הידוע ביותר הוא הכוכב התורכי איברהים טטליסס.    

הזמרת העולה ספיר סבן, המככבת בימים אלו גם במחזמר "זה אני" והזמר התורכי מחמט דאש, ילד הפלא שגדל לכוכב ענק, ידהימו את הקהל ביחד ולחוד, כשאליהם יצטרף אורח מיוחד, נגן הבגלמה הוירטואוז איציק ריקן, שניגן בעבר אצל עומר אדם, עדן בן זקן ועוד, שיתארח כסולן אינסטרומנטלי במופע. סדרת המופעים המצליחה "איסטנבול" היא בניצוחו של מתן יונה, מנצח הבית של התזמורת, ותלמידו של תום כהן.

תום כהן מספר על המופע: "במסגרת אחד המופעים ה״חמים״ ביותר שלנו, שני קולות עצומים מנקודות שונות במזרח התיכון נפגשים כדי לחגוג את סגנון הערבסק התורכי שהשפיע עמוקות על המוסיקה של המזרח התיכון בכלל ושל הארץ שלנו בפרט. הזדמנות עבורי לתת חיים חדשים לשירים שהיו חלק בלתי נפרד מפס הקול של השכונה בה גדלתי, כמו שכונות רבות אחרות ברחבי ישראל, וכל זאת בשפה המוסיקלית  הייחודית של התזמורת המשלבת מזרח ומערב כמו שרק הנגניות והנגנים המופלאים שלנו יכולים״.

כהן, בעל שם עולמי שמנגן ומקים תזמורות בכל רחבי העולם, הוזמן, בין השאר, על ידי מלך מרוקו להקים תזמורת בקזבלנקה, והוא נחשב לאחד מגדולי נגני המנדולינה בעולם. הוא גם הפיק אלבומים, סינגלים והופעות למיטב אמני ישראל, וגם הלחין את הפסקול של סידרת הטלוויזיה המצליחה, "זגורי אמפריה". 

מנצח: מתן יונה

תאריכים:

27.11.19 | היכל התרבות אשקלון |   20:30  

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה