המחוזי דחה את הערעור



בית המשפט המחוזי בב"ש קיבל את עמדת הפרקליטות והותיר על כנם הרשעה ועונש של נהג משאית, יצחק בטיטו, אשר גרם למותה של הולכת רגל מרגריטה קולובר ז"ל, בת 63, בתאונת דרכים קטלנית שארעה באשקלון

המחוזי בבאר שבע

הנאשם יצחק בטיטו הורשע, לאחר ניהול הוכחות, בביצוע עבירות של גרימת מוות ברשלנות ואי מתן זכות קדימה להולכת רגל.  

על פי הכרעת הדין, ביום 18.9.2017, בשעות הבוקר, נהג הנאשם במשאית באשקלון ובעת שחצה צומת, פגע עם חזית המשאית בהולכת הרגל שחצתה את הכביש במעבר חציה,  כשהיא אוחזת במקל הליכה.

הולכת הרגל הובהלה לביה"ח "ברזילי",  כשהיא סובלת מפגיעה רב מערכתית ומאוחר יותר, באותו היום, נפטרה עקב החבלות שנגרמו לה כתוצאה מן התאונה.

בית משפט השלום באשדוד השית על הנאשם עונש של 11 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה של רשיון הנהיגה למשך 15 שנים ו-18 אלף ש''ח פיצוי למשפחת המנוחה.

הנאשם הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי הן לעניין ההרשעה והן לעניין העונש, ובית המשפט כאמור קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את ערעורו.

עורכי הדין אבי ביטון ועידן איבגי מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) טענו בהליך הערעור, כי לאור עברו התעבורתי של הנאשם,  הכולל 34  הרשעות קודמות, והצורך בהעברת מסר כי חיי אדם אינם הפקר, יש להעדיף את האינטרס הציבורי להרתיע על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם.

בית המשפט המחוזי קבע כי רשלנותו של הנאשם ברף הגבוה וכאמור דחה את הערעור גם על הכרעת הדין וגם על גזר הדין.

ביהמ"ש המחוזי ציין בפק הדין, כי  "בהינתן הנסיבות המפורטות לעיל, ועוצמת הרשלנות הגבוהה, והתוצאה הטרגית, הרי שאין לומר כי הענישה של 11  חודשי מאסר בפועל הינה ענישה מחמירה".

ביהמ"ש המחוזי קבע, כי הנאשם יתייצב לתחילת ריצוי המאסר ביום 1.8.21 בשעה 08:00  במתקן הכליאה דקל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה