המלחמה על ההטבות בכנסת



ראש העיר אשקלון בוועדת הכספים: ״לתושבי אשקלון הזכות לקבל הטבות כלכליות והזכות להיות מוגנים״. בתוך כך אישרה ועדת הכספים את תוקף החוק לעידוד השקעות הון באשקלון המכליל את אזורי התעשייה בעיר כאזור פיתוח א׳

ראש העיר, תומר גלאם, השתתף הבוקר (שלישי) בוועדת הכספים בראשותו של ח״כ משה גפני והעלה את הצורך והחשיבות בהענקת הטבות כלכליות לתושבות ותושבי אשקלון.

״בראשית דברי אני רוצה להודות על הקונצנזוס המלא, מכל הסיעות, לטובת העיר אשקלון ותושביה, שנמצאת כ-11 שנים בחזית העימות ובשלוש השנים האחרונות הפכה לעיר המטווחת ביותר במדינת ישראל. כדי לסבר לכם את האוזן, במערכה של שומר החומות נורו לעבר העיר כאלף טילים בעשרה ימים. האתגר היותר מורכב הוא שארגוני הטרור שידרגו בצורה משמעותית את היכולות שלהם לכיוון העיר אשקלון ברקטות עתירות משקל, שיגרמו לסיכון ממשי ומהותי עבור התושבות והתושבים.

״אני רוצה לקרוא לכם לבוא לסבב לחימה אחד או לבוא אפילו יום אחרי לראות עם מה התושבות והתושבים שלנו מתמודדים, עם ילדות וילדים ומבוגרים שלא ישנים בלילות, שלא נדבר על 25% מכלל התושבים שלא ממוגנים.

״איפה האחריות הלאומית? כי אם רקטות עתירות משקל יגיעו לעיר, רמת הסיכון תהיה מאוד מאוד גבוהה והפגיעה תהיה מאוד חדה. אבל העיר לא צריכה להיענש בגלל שהיא מתנהלת בצורה נכונה. כל הסיעות מבינות שזה צו השעה, אבל צו השעה נשאר כבר שנתיים וחצי.

״ההפסד הגדול הוא הפגיעה המשמעותית באותן נפשות ובאותן ילדות וילדים ובמה שאנחנו מתמודדים בשוטף, זו הפגיעה האמיתית, ולאחר מכן הפגיעה המשמעותית ביותר היא בעניין המיגון שגם לא מטפלים בזה. קיבלו החלטת ממשלה בממשלה הקודמת, 350 מיליון ₪, אבל הם קיבלו החלטת ממשלה שאי אפשר ליישם אותה. אני מדבר על הזכות להיות מוגן. על הזכות לקבל את אותם הטבות בזכות, ולא בחסד. שלא נתבלבל, אף שר, אף חבר כנסת ואף פקיד, לא עושים טובה. זו החובה שלכם.

״אני מבקש מאדוני היו"ר וגם משר האוצר ומחברי הכנסת, זהו, הגיע הזמן לתת מענה, אתה רואה את הדברים, אני מדבר מדם ליבי, אני לא יכול לראות יותר את התושבים שלי סובלים ולא מקבלים את המענה״.

בתו כך, *האריכה הוועדה את תוקף החוק לעידוד השקעות הון שמכליל את אזורי התעשייה של אשקלון כאזור פיתוח א׳ עד לסוף שנת 2023.* בהתאם לזאת, מפעלים באשקלון המעוניינים לבצע השקעות הון יוכלו ליהנות ממענקים ייעודיים ולשפר את יכולתם להתמודד בתנאי תחרות בשווקים בין-לאומיים. ההחלטה מאפשרת גם סיוע במשיכת משקיעים ובכלל זה משקיעים זרים, יזמים ובעלי עסקים בתעשייה להקים או להעתיק את פעילותם לעיר ובסופו של דבר להביא ליצירת מקומות תעסוקה חדשים לתושבי אשקלון.

יו״ר הוועדה, ח״כ משה גפני, הבטיח בסיום הוועדה לכנס דיון ייעודי על העיר אשקלון ועל הדרכים לקדם את ההטבות הכלכליות לתושבי העיר.

צילום: דוברות עיריית אשקלון.

i

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה