״המנוח דרך על גג פלסטיק שברגיו פורקו״



פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום נגד הקבלן סאלח אבו טראש, בן 38, בגין גרם מוות ברשלנות של פועל בתאונת עבודה במפעל באשקלון

בניין פרקליטות מחוז דרום

תאונות עבודה קטלניות ארעו, לעמדת המדינה, עקב רשלנותם של הנאשמים, בכך שלא הקפידו על הוראות בטיחות בעבודה, לא פיקחו כראוי על עבודתם של הפועלים ואפשרו את ביצוע העבודה ללא הדרכה וציוד מגן מתאימים. הפרקליטות, בשיתוף עם משטרת ישראל ומשרד העבודה, תמשיך לפעול בנחישות למיגור התאונות הקשות שנובעות כתוצאה מהפרה בוטה של הוראות הבטיחות בעבודה ולמיצוי הדין עם מעסיקים האחראים לכך.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד חימנות חנה מוצ'ה, הנאשם סאלח אבו טראש, ששימש קבלן לתיקון גגות, העסיק פועלים ובינהם את ואסים באז ז"ל, יליד 1998, בביצוע העבודה של החלפת לוחות איסכורית במפעל של חברת "תבניות כל בע"מ" באיזור התעשיה באשקלון.  ביום 26.5.19, ביומו הראשון של המנוח בעבודה, עלו הפועלים לגג שגובהו כ-7 מ', מבלי שהם מאובטחים במערכת אשר תמנע את נפילתם, המנוח דרך על לוח פלסטיק שקוף, אשר הברגים שלו כבר פורקו, הלוח התקפל והמנוח נפל דרך הפתח שנוצר בגג. המנוח נחבט בעוצמה בארגז מתכת שהוצב על רצפת אולם הייצור ונפטר בבית החולים כמה שעות לאחר מכן. הפועלים ביצעו את העבודה בהנחייתו של הנאשם, מבלי שסיפק להם מערכת כלשהי למניעת הנפילה ומבלי שאיש מהם היה בעל הסמכה לעבודה בגובה, כנדרש בתקנות. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של גרימת מוות ברשלנות, וכן עבירות לפי תקנות הבטיחות בעבודה של חובת שימוש בציוד להגנה בעת ביצוע העבודה בגובה ועוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה