המפלגות החרדיות בדרך לקבל שליטה טוטלית בנושא הדיור במדינת ישראל



מי שישלוט בשוק הדיור בקדנציה הקרובה יהיו נציגי המפלגות החרדיות: יו"ר ש"ס, אריה דרעי ויו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, שעוזב את משרד הבריאות ודורש כעת מנתניהו לקבל לידיו את תיק הבינוי והשיכון במתכונת מורחבת , כולל הקרקעות של המדינה (וכנראה יקבל).

השר אריה דרעי ונתניהו, כבר סכמו ביניהם כי מינהל התכנון יעבור למשרד הפנים בראשות השר אריה דרעי.

כעת מסתמן שמשרד הבינוי והשיכון + רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) יהיו תחת השר ליצמן שיעזוב את משרד הבריאות למטרה נעלה חדשה.

בנוסף מטה הדיור שהקים כחלון, צפוי להתפרק, או לשנות את ייעודו ולרכז נושאי תשתיות ותכנון: כך מסתמן מבנהו העתידי של שוק הדיור בממשלה הבאה. בכך יתפרק ארגז הכלים בתחום הדיור שריכזו קבינט הדיור ומשרד האוצר והוא ירוכז בידיהם של שני פוליטיקאים משופשים - ליצמן ואריה דרעי שלמעשה ישלטו באופן מוחלט בכל נושא הדיור והתכנון במדינה.

המתכונת המורחבת כוללת שליטה ברשות מקרקעי ישראל, מונופול הקרקעות ששולט על כ-93% מקרקעות המדינה, החברה הממשלתית "דירה להשכיר" – שפעלו בממשלה הקודמת תחת משרד האוצר.

המהלך הדרמטי, שצפוי להתרחש מיד עם הקמתה של הממשלה החדשה - יפרק באופן רשמי את משרד האוצר מסמכויותיו מתחום הדיור, אותן ריכז שר האוצר היוצא משה כחלון מכניסתו לתפקיד ב-2015.צילום: גיל יוחנן

את מעלליו של ליצמן במשרד הבריאות, ההחלטות התהומות, התרומות של בעלי אינטרסים מובהקים ועוד, פרסמנו כאן בהרחבה באשדוד נט (לכתבה כנסו כאן) , כעת ליצמן (לפי הוראת הרב שלו, הרבי מגור) דורש לקבל את משרד הבינוי והשיכון מחוזק בתכנון  ובקרקעות המדינה.

למה חשוב להם הדיור יותר מכל?

בשנים האחרונות מרגישים במגזר החרדי את מצוקת הדיור (כפי שצעירים אחרים ברחבי הארץ).

השליטה בכל נושא הדיור, הקרקעות והתכנון של ליצמן ודרעי, תאפשר למגזר החרדי לקבל שליטה בתוכניות הבנייה הממשלתיות ובעיקר בתוכניות הדיור המסובסד.

במאבק על תנאי מחיר למשתכן הצליחו החרדים להסיר מבחני כניסה כמו שירות צבאי של הזכאים, אבל המבנה הכללי של התוכנית למשתכן לא התאים להם, גם לא המחיר המסובסד.

גם ניסיונות של אנשי חסידות גור, של יעקב ליצמן, להתאים תוכניות מסובסדות לקהליו, נתקלו בהתנגדות משרד השיכון וטענות להליכי מנהל לא תקינים.

ההשתלטות על משרד השיכון ומוסדות התכנון, הם ההזדמנות של החרדים להטות לפחות חלק מתקציבי העתק לסבסוד הדיור לזוגות צעירים, לטובת תכנון וסבסוד המתאים להם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה