״המרכז הרפואי ברזילי חייב להיות ערוך ומוכן לכל תרחיש״



במרכז הרפואי ברזילי התקיים אתמול תרגיל התקפת סייבר שכלל השבתה של כלל מערכות התקשורת והמידע ומעבר לעבודה ידנית

דוברות ברזילי

במסגרת ההשבתה כלל מחלקות בית החולים עברו לעבודה ורישום ידני. במהלך התרגיל תורגלו תרחישים שונים והצוותים ¹פעלו ונתנו את המענה להתקפה.
צחי כהן המנהל האדמיניסטרטיבי: במהלך השנה האחרונה התקיימו דיונים רבים שבהם השתתפו עשרות משתתפים רב-מקצועיים על מנת לתכנן את אופן העבודה כך שבית החולים יספק שירותי רפואה מתקדמים ומצילי חיים תחת מתקפת סייבר, כבשגרה. נכתבו נהלים שתוקפו בשטח, נבנו שיטות עבודה מתקדמות, נרכש ציוד ייעודי וכולם התכנסו ליום תרגיל שעבר בהצלחה רבה.

פרופ' חזי לוי מנהל המרכז הרפואי : המרכז הרפואי ברזילי חייב להיות ערוך ומוכן לכל תרחיש. התרגול נועד להכין את הצוותים לעבודה ללא מערכות תקשורת וניהול בית החולים בסיטואציה זו. זה מצב קשה, שמקשה מאוד על הטיפול המורכב ועל צבירת המידע על החולים. אנחנו יודעים שמערכת הבריאות היא היעד העיקרי לתקיפת סייבר וראינו לנכון להתכונן ולתרגל את כל צוות בית החולים לעבודה במצב מסוכן וקשה זה. אנו גם עוסקים בשיגרה בפעילות למניעת מתקפת סייבר, שמהווה איום אדיר על יכולת הטיפול והצלת חיים.
אני מודה לצוות משרד הבריאות וחטיבת בתי החולים שתרגלו אותנו ולכל הצוותים בבית החולים על תהליך ההכנות הממושך והמקצועי ועל רמת המיומנות בביצוע התרגיל עצמו, שעבר בהצלחה ושהופקו ממנו לקחים חשובים.
איילת קדר
דוברת המרכז הרפואי ברזילי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה