הסכסוכים, מוקדי הפעילות והקואליציות: כך השתנתה מפת ארגוני הפשיעה בדרום



במסגרת תוכנית התקיפה המרחבית של ימ"ר לכיש במשטרה, היחידה מיפתה את היעדים הבכירים בתחום הפשע, ונערכת ל"מלחמה" כלכלית בהם. מי שולט איפה? מה הם ה"חיבורים" המפתיעים? והאם הורגשו השפעותיהם של חיסול בני שלמה ומעצרו של אסמעיל ג'רושי?
כתבה מוואלה מאת: יניר יגנה

אשקלונט

במסגרת תוכנית התקיפה המרחבית "חריש עמוק" של ימ"ר לכיש במשטרת ישראל, היחידה מיפתה את "היעדים הבכירים בתחום הפשע" משדרות ועד אשדוד, כשבמשטרה מתכוונים להילחם כלכלית במחוללי הפשיעה.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי שיבח את הימ"ר על עבודת המיפוי: "אנחנו יכולים להיות גאים ביחידות הימ"ר המצוינות בכלל הארץ, מהמפקדים ועד לשוטרים.

אף אחד לא יודע כמה כוח אדם הושקע בפעילות ושעות עבודה רבות בשביל להציל חיי אדם". רק אתמול קיבלו בימ"ר לכיש תעודת הערכה על מבצע "שדה קוצים" שבו יעד בכיר של הימ"ר ניצל מחיסול.

מפת מלחמות הפשיעה בדרום:

ארגון ג'רושי

עם רציחתו של בני שלמה, התעצמה כניסתם של ארגון הפשע של ג'ואריש לאזור חבל לכיש. בתקופה זו, הם בעיקר נוכחים בערים רמלה ולוד, אם כי לאחרונה הם שלחו את ידיהם גם לאזור אשדוד.

בהחלטת מפקד המחוז ניצב אמיר כהן ומפקד מרחב לכיש תת-ניצב רועי ולדמן, הוחלט כי הימ"ר יפעל גם מול ארגוני פשיעה הפועלים במרחב לכיש, אך לא משתייכים אליו - ארגונים כמו אלו של ג'רושי וחרירי.

ארגון לביא

הארגון פעיל בערים רחובות ואשדוד, ונחשב לאחד מארגוני הפשע החזקים בארץ. לאחר הסולחה עם אייל נגר, מקורבו של בני שלמה, הארגון זלג יותר ויותר לעבר העיר אשדוד, ולפי מודיעין משטרתי, גם לשדרות ואשקלון דרך חיבורים עם עבריינים מקומיים.

הכנופיה הגרוזינית

ארגון פשיעה אלים שפועל בעיקר באזור אשדוד. לאחרונה נוצרה מעין קואליציה בינו לבין הארגון של האחים לביא.

כנופיית 7117

כנופיה המורכבת משלושה עבריינים בכירים שהיו בעבר חברים בארגון של בני שלמה. השלושה, שהתנגדו לסולחה עם האחים לביא פועלים באזור אשקלון, המושבים שמסביבה ועד גבול שדרות. לאחרונה יצרו קואליציה עם ראש ארגון הפשע של שלום דומרני.

הארגון של שלום דומרני

ארגון הפשיעה של "הבוס" שלום דומרני, הנחשב ליעד הראשי של ימ"ר לכיש. הארגון פעיל בעיקר בציר אשקלון ושדרות.

כנופית שגיא מדמון

בימ"ר לכיש מציינים כי מדמון, שהיה בעברו מקושר לדומרני, יצר קואליציה עם האחים לביא, וכי הוא פועל בעיקר באזור שדרות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה