הסלקציה של המדינה וזעם הסטודנטים



מדוע המדינה לא סופרת את הסטודנטים בעיר הכי מטווחת בישראל? יו״ר אגודת הסטודנטים ״ סטודנט מבארי הלומד במכללת אשקלון לא יקבל סיוע״

יח״צ

הממשלה תממן שכר לימוד מלא לסטודנטים בשדרות ובתל חי, אך שוב מפקירה את הסטודנטים באשקלון. יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון יוצא למאבק ודורש תשובה משרי האוצר והחינוך: "כיצד ניתן להסביר שסטודנט המתגורר בתל אביב ולומד במכללת ספיר יקבל מימון מלא של שכר הלימוד לשנה הקרובה בעוד סטודנט מבארי הלומד במכללת אשקלון לא יקבל סיוע במימון כלל״?

הם לומדים בעיר המטווחת ביותר בישראל - אשקלון, לומדים בקמפוס שספג פגיעות ישירות, גרים ביישובים הסמוכים לעזה ומכירים טוב מאוד את המצב הביטחוני שמלווה אותם כבר 20 שנה. אלה הם הסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון. עם זאת, דווקא כעת, בזמן מלחמה בעזה, כאשר רבים מהם מגויסים בצו 8, הם מרגישים שהמדינה שוב לא סופרת אותם ולא ראתה לנכון לכלול אותם במערך הסיוע לסטודנטים.
הממשלה אמנם קיבלה החלטה מבורכת, להעניק שכר לימודים מלא לסטודנטים הלומדים במכללות "ספיר" בשדרות ותל חי בצפון כחלק מהתמיכה בסטודנטים הלומדים במוסדות אקדמאים באזורי לחימה במלחמת חרבות ברזל. אלא שהסטודנטים באשקלון, שנמצאים בעצמם באשקלון הנחשבת לקו העימות, מתקשים להבין את ההחלטה המוזרה של הממשלה והאפליה הברורה שלא לכלול אותם בזכאות דומה ולכן יוצאים למאבק להשוואת תנאיהם.
יו"ר אגודת הסטודנטים, מאיר כץ, שמייצג את אלפי הסטודנטים במכללה, נדהם מההחלטה התמוהה ופנה באופן בהול לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר החינוך ויו"ר המל"ג יואב קיש, כדי להשמיע את זעקת הסטודנטים ולדרוש להשוות את תנאיהם לאלה של עמיתיהם.
"נדהמנו לגלות כי הסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון אינם חלק ממערך תמיכה זה, זאת על אף שהעיר אשקלון הינה העיר הממוקמת בחזית העורף, המטווחת ביותר מתחילת המלחמה, ובשל כך מעל לכל ספק המוסד האקדמי אשקלון עונה על הקריטריון: מוסד הפועל באזור לחימה ועימות", כתב כץ לשרי הממשלה.
עוד ציין כי סטודנטים רבים פונים אליו ושואלים מדוע הם מופלים, אך אין לו תשובה לענות להם. "הכיצד ניתן להסביר שסטודנט המתגורר בתל אביב ולומד במכללת ספיר יקבל מימון מלא של שכר הלימוד לשנה הקרובה בעוד סטודנט מבארי הלומד במכללת אשקלון לא יקבל סיוע במימון כלל? ", תהה כץ.
מעבר לכך, הדגיש כץ, הציבור הסטודנטיאלי במכללה האקדמית אשקלון מתגורר באזור הדרום ובאזור עוטף ישראל – עניין המצדיק תמיכה בהם. "מימון שכר הלימוד רק לסטודנטים במכללת ספיר ובתל חי הוא לא פחות מאפליה, זאת לצד העובדה כי אחוזים גבוהים מהציבור הסטודנטיאלי חווים בשבועות אלו אובדן הכנסה בשל המגורים באזור העימות, ועל כן החשיבות בתמיכה בהם כפולה ומכופלת", הוסיף כץ ודרש משר האוצר ושר החינוך לתקן את העוול ולכלול את הסיוע גם לסטודנטים באשקלון.

 מנכ״ל המכללה ד"ר פנחס חליוה פנה לאוצר ולשר החינוך ושיש עוד תומכים כמו ראש העיר וחכ שהוא יור הועדה לחיזוק הנגב והגליל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה