״התאהבתי בכינור ואחיותי בעקבותי״



עמית יפרח, רק בת 23 וכבר הגיעה להישגים מפליגים. עמית היא בת למשפחה שהגיעה לאשקלון מדימונה, ולה עוד שלוש אחיות, כולן כנריות מוכשרות. ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה, היא תייצג את ישראל בכבוד

פרטי

ממש במקרה הכרתי את עמית יפרח, צעירה מאשקלון, מעוררת השראה ומודל של בחורה צעירה עם רצון עז להצליח ולפרוח בתחום שבו היא אוהבת לעסוק.

היא מנגנת בכינור כבר מגיל 4 וכבר בתקופת הלימודים בבית הספר לאומנויות השתתפה בתזמורות והרכבים שונים כמותזמורת קשת דרומית ,התזמורת הסימפונית של בית ספר לאמנויות בירושלים ,תזמורת מאסטרו, התזמורת הסימפונית של אשקלון (שכבר לא קיימת) ועוד.

עמית מעידה על עצמה כי "המוסיקה תמיד ליוותה אותי . התאהבתי בכינור ואחיותי בעקבותי שיר (20) , מור(17) ונועם (15.5). שלושתן גם ראו את הדרך עימה התחלתי ורצו מיד גם להתנסות בכלי. לימים שיר גם למדה בבית ספר לאומנויות וסיימה מגמת מוסיקה בהיקף מורחב, ובשנה זו גם מור ניגשת לרסיטל סיום בכינור שעושים בכיתה יב. נועם, כיום לומדת בבית הספר תלמה ילין בתל אביב".

עמית לא הסתפקה במגמת מוסיקה והרחיבה בלימודיה גם בפיזיקה, מתמטיקה ואנגלית. טוב, זה לא מפליא עם אמא מורה למתמטיקה ואבא שעובד במשרד ממשלתי, ושניהם תומכים ומוכנים להשקיע משאבים רבים בהצלחתה ובהצלחת כל האחיות, כל אחת בדרכה הייחודית. 

בשירותה הצבאי שירתה ככנרת והשתתפה בהרכבים קאמריים ובתזמורות בטקסים ממלכתיים בבית הנשיא, בכנסת, בטקס ליצחק רבין ואף ליוותה אמנים מהשורה הראשונה כמו למשל עברי לידר, שמעון בוסקילה, נורית גלרון, רוני דלומי, שירי מימון ועוד.

עמית השתתפה במשלחת הרמטכ"ל גדי אייזנקוט לפולין ככנרת וניגנה שם ביום השואה.

ואם כל זה לא מספיק, היא נושאת בשני תארים ראשונים ושני תארים שניים (!!)

עשייה מוסיקלית והגשמת חלומות

כשהיא מדברת על הכינור ועל הנגינה העיניים שלה נוצצות, כששאלתי אותה מתי הרגישה שהיא הגשימה חלום, היא אמרה שכאשר השלימה יצירה של מנדלסון בנגינה של כ-20 דקות באופן מדויק ללא אף טעות, היא ידעה שהחלום הזה שלה, הושלם בהצלחה.

עמית מספרת כי "תוך העשייה המוסיקלית כתבתי ועיבדתי שירים מכל הסוגים. במהלך תקופת הקורונה, כתבתי מספר עיבודים ל-4 כינורות ויחד איתם הופענובהתנדבות בבתי חולים ובתי אבות בכדי לשמח את הקשישים ואת האנשים שזקוקים למוסיקה וזקוקים למישישמח אותם." 

עמית עוסקת בתחום המוסיקה הקלאסית , עדיין לומדת ומנגנת בהרכבים שונים וגם בתזמורת הסימפונית אשדוד.

היום, היא מעבדת ומלחינה בעצמה, היא מופיעה באירועים שונים כולל בחתונות, הצעות נישואין וכדומה. היא מלמדת מוסיקה בבית הספר לאומנויות אשקלון (סגירת מעגל) וכן מלמדת כינור בקונסרבטוריונים שונים בארץ.

שמחתי לשמוע את שגית, אמן של ארבע הכנריות, מספרת על קבלת שבת בה כל הבנות שרות ומנגנות, וכאשר ראיתי את אחד הקליפים שהן ביצעו יחד, לפי עיבוד של עמית, הבנתי שיש כאן המון אהבה, שיתוף פעולה, תמיכה ופרגון. כל המרכיבים שיכולים לסייע להצלחה והגשמת חלומות.

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה

עמית כובשת פסגה אחר פסגה, ובימים אלה היא כבשה פיסגה נוספת ברמה בינלאומית.

עמית מספרת כי נבחרה לנגן בטקס בין לאומי מטעם השגרירות הישראלית בז'נבה  ובשיתוף האו"ם  לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שיתקיים ב-27 בינואר. עמית ויינר, מלחין ומעבד ידוע, שמשתתף בהפקת האירוע הזה זאת השנה התשיעית בחר בה ובזמרת ישראלית נוספת להשתתף באירוע, שבתקופה זאת, בשל הקורונה, יתקיים באופן מקוון וישתתפו בו שגרירויות מכל העולם, נציגים ובכירים של האו"ם.

אני לא יודעת מה אתכם, אבל אני שמעתי אותה מנגנת בקליפים שונים וגם בראיון חי ברשת "אשקלונט"והתרשמתי מעומק היריעה ועושר היצירה של עמית.

היא פשוט אלופה מקומית ברמה בינלאומית, ומאוד שמחתי להכיר אותה.

בעיני, כמנחת קבוצות ומאמנת אישית לשינוי, העצמה והגשמת חלומות, אני רואה בה מודל של הצלחה.

היא טווה לעצמה את הדרך, ממוקדת מטרה, שמה לעצמה יעדים, ומגשימה אותם זה אחר זה. היא עוד תגיע רחוק.

תזכרו איפה קראתם עליה לראשונה ... 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה