הקלה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים



יוכלו לקבל החזר מס מבלי להציג את החלטת הוועדה ברשות המקומית שקבעה זכאות לחינוך מיוחד

דוברות

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, הזכאים לשתי נקודות זיכוי לפי סעיף 45(א) לפקודת מס הכנסה, לא יידרשו עוד לצרף לבקשות להחזר מס עותק מהחלטה של ועדת איפיון וזכאות או ועדת השמה מהרשות המקומית, הקובעת להם זכאות לחינוך מיוחד בסל אישי.

הקלה זו היא תולדה של שיתוף פעולה של רשות המסים עם משרד החינוך, להעברת מידע בין המשרדים באופן מקוון, כחלק משיתופי הפעולה שמקדמת רשות המסים בשנים האחרונות עם מגוון גופים ציבוריים במטרה לאפשר לציבור לממש בקלות את הטבות המס להן הוא זכאי, ובכלל זה גם הקלות תפעוליות. במסגרת שיתוף פעולה זה, השלימה מחלקת שומת פרט בחטיבת שומה וביקורת מהלך לקבלת מידע מקוון ממשרד החינוך לגבי ילדים עם לקות למידה חמורה שנקבעה להם זכאות לחינוך מיוחד בסל אישי בוועדת זכאות ואפיון, או בשמה הקודם "ועדת השמה". מדובר בוועדות ברשויות המקומיות הקובעות את זכאותו של תלמיד עם צרכים מיוחדים לשירותי חינוך מיוחדים.

בזכות קבלת מידע מקוון זה, יכול אחד מההורים לילדים שנקבעה להם זכאות לחינוך מיוחד בסל אישי בוועדה, לקבל שתי נקודות זיכוי בכל שנת זכאות מבלי שיידרש לצרף את החלטת הוועדה. הדרישה לצרף את החלטת הוועדה, עיכבה לעתים את הטיפול במתן נקודות הזיכוי, בפרט בשל מגוון התבניות של החלטות הוועדה ברשויות המקומיות ברחבי הארץ.

כבר לפני כשנה, קיבלה רשות המסים את המידע לגבי הזכאים לשנים 2020 ואילך ואלו יכולים לערוך תיאום מס או להגיש דוח שנתי ללא צירוף החלטת הוועדה. כעת, משהושלם המהלך והתקבל מידע גם לגבי שנים קודמות, יכולים גם הורים שהיו זכאים להטבה החל משנת 2016 ואילך אך לא מימשו את זכאותם לבקש החזר מס, בצירוף טופס הבקשה לזיכוי ממס בגין קרוב עם מוגבלות (116 א') לבקשה להחזר מס או בכל דרך אחרת מפורטת. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה