השר ועקנין: "זכות ההתאגדות הינה זכות היסוד של בעל העסק"



בטווח בין עסקים לבין שירותי דת, ניצבת דמות בעלת רקע מרשים בתחום החקלאות עם אג'נדה חברתית - כלכלית.
נעים להכיר, השר לשירותי דת, יצחק ועקנין

יחצ

אתמול ( יום ב, 8.7.19) התארח ח"כ והשר לשירותי דת, יצחק ועקנין, ירושלים  בישיבת הנהלת לשכת המסחר ירושלים בראשות דרור אטרי ושותפים לדרך העשייה לקידום וחיזוק המגזר העסקי בישראל.

בפתח דבריו אמר השר: "ביקרתי בלא מעט ארגונים ולשכות מסחר, וללא ספק לשכת המסחר ירושלים הנה הלשכה הנבחרת. אני מכיר מקרוב ואף טיפלתי לאחר למידה מעמיקה בנושא מאבקכם הצודק בזכות התאגדות של בעל העסק והתקנות אותם ביקשו להעביר בנושא דמי טפול ארגוניאמשיך ללוות אתכם גם בכנסת הבאה בע''ה. בעלי העסקים הקטנים הם ללא ספק המנוע והצמיחה של הכלכלה שלנו, הוזלת יוקר המחיה מתחילה בנו כמחוקקים ובממשלה. אפשר וחשוב שנדע לטפל באופן מעמיק בהוזלת יוקר המחיה, בלי שיפגע בבעל העסק והחקלאות בישראל. אני מודה לחברי, נשיא הלשכהדרור אטרי על האירוח, דלתי פתוחה בפניכם ואשמח להיות לכם לעזר"

בתגובה לדבריו אמר נשיא הלשכה דרור אטרי: "ראשית אבקש לשבח את עמדת השר האיתנה בוועדות הכנסת בחיזוק עמדת לשכת המסחר לשמירה על זכות ההתאגדות של בעלי העסקים וחופש הבחירה של בעל עסק בארגון בו הוא חפץ להיות חבר. כזכור, לשכת המסחר ירושלים יחד עם חבריה בלשכות האזוריות יצאו למאבק בנושא תקנות דמי טיפול ארגוני ביכולת לבחור ארגון בו אני חפץ להיות חבר. לשמחתנו, בסופו של יום הצלחנו לעצור את התקנות, אם היו עוברות היו פוגעות קשה בעסקים. אני גאה בעמדתנו האיתנה והשותפים שעמדו לצד לשכות המסחר וחברינו בכנסת ובממשלה, שהשר היה אחד משגריריו הנאמנים בנושא ועל כך תודתנו"

ח''כ אסנת מארק ביקשה להביא לדיון בפני השר ועקנין גם את מונופול הכשרות הפוגע בסופו של דבר במחזור הכספי של בעלי עסקים הקטנים, ח"כ בקשה להוריד מעלות השגחת הכשרות שהינה פגיעה בכיסם של בעלי העסקים, דבר שמוביל ליוקר המחיה.

לדבריה, ציינה ח"כ מארק:  "אני בטוחה שאתה פועל לקידום העסקים אבל צריך לשפר את הנגשת השגחת הכשרות לעסקים הקטנים. זה עניין שצריך להכניס לעובי הקורה של העסקים הקטנים כדי לא להכביד על העסק. משגיחי הכשרות נכנסים לעסק כחלק מההוצאות השוטפות. מה שגורם לעול כלכלי בפני עצמו ומונופול המשפיע על מחירי השוק לצרכן ויוקר המחיה"

השר ועקנין הסכים וחיזק את ידה של ח''כ אסנת מארק שאכן הוא מודע לבעיית הכשרות ואכן לפנינו עשיה מרובה בנושא, אך הסתייג מהטענה לתלות את יוקר המחיה רק בכשרות, הוא תולה זאת בשימוש לקוי בשרשרת הכלכלית בין הצרכן לבעלי העסקים. .

עוד הוסיף השר: "אני שמח לבוא לפה וכמי שמכיר את הדברים מקרוב. אם יש נושא חשוב להירתם אליו זה דווקא העסקים הקטנים, לכתת רגליים ולמסור את הנפש דווקא על הנושא הזה. המציאות היא שבכל שנה נסגרים כ- 50  אלף עסקים, אני בטוח שאם ננתב תקציב מסודר ללשכות המסחר הדבר היה מועיל רבות לצמיחת העסקים"

לסיום, נשיא הלשכה ציין כי הוא מאוד נרגש מהמפגש בו לקח חלק חבר הנהלת הלשכה יו''ר הועדה הבינלאומית , חיים לוין , לאחר שיקום רפואי ארוך ותרם להצלחת המפגש שללא ספק היה פורה.

"אני מודה לשר על השותפות, בטוחני כי עוד נדע להוביל עשייה משותפת למען החברה והכלכלה בישראל"

בין הנוכחים בפגישה נראו  ח''כ אסנת הילה מארק, חברי הלשכה עו''ד שי ארזנפתלי קרויטרו, חיים לוין מנהל אגף הבינ''ל בלשכת המסחר, חיים וזוהר קמחינחום ברבי,  ליאת ברוקס, ענבר  קלבנסקי , והילה ברק.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה