התאווה לשלטון מעוורת עיניי חכמים



עד כמה אנחנו מאבדים פרופורציות תמורת התענוג להאחז בהגה השלטון ולא חשובה לנו ההנהגה. ליאור שוורץ בטור אובייקטיבי

ליאור שוורץ

הפכנו לתאווי שלטון אנחנו, ( כולנו ! לא רק בליכוד) תאווי שלטון מתוך הרגל או מתוך שאיפה, כולנו במסע האגו האישי והקבוצתי, זה הרי ברור מאליו שמקומנו רק על כס המלכות לעד, הרי אין מי שבאמת מסוגל וראוי להחליף אותנו וברור שאין ראוי מזה העומד בראשנו ומוביל כעת ! בשלב הזה בו אנו שרויים, מתברר לנו לפתע יסוד סודה של הדמוקרטיה האמיתית וברת הקיימה, מתברר לנו לפתע שרק כאשר בא הרגע בו אתה מוחלף, אתה קם ומתעורר מהאשליה שאינך ישוב על הכיסא לתמיד! מיליוני הפתקאות של הנייר המסומן באותיות התורה הכריע כשהוכנס לקלפי! משקלן של חבילות הפתקים הוריד את המאזניים לרעתנו, כך פסק העם למרות מה שנדמה לרובינו, חובה עלינו להבין שאין ברשותנו את הנוסחה לצדק מוחלט, אנחנו לא מחזיקים את מטה ההנהגה של משה רבנו כשהוא דבוק לידנו הימנית כחלק בלתי נפרד מגופנו, המטה הזה הוא בסך הכל למשמורת אצלנו ובאופן טבעי המחזיק בו בשם העם תמיד מתחלף גם אם זה עורך זמן רב.
נדרשת לנו תשומת לב מירבית לעצם העובדה שכל דבר בעולמנו הוא בקביעות לזמן קצוב, אין דבר שכרוך במהלך חיינו כבני תמותה שהוא לעולמי עד, זה דבר השמור רק לבורא עולם ! עבורנו, הזמן הוא כמו טורף על ! אפשר להימלט מימנו וואולי לנוס מימנו למשך פרק זמן כזה או אחר, אבל בסופו של דבר הוא ישיג אותנו ויכריע אותנו תמיד. חשוב להבין שאסור לנו לחשוש משינוי, זהו טיבו של העולם, הכל מחזורי ומשתנה וללא תהליך מחזורי עולמנו היה נחרב בוודאות ולא היה מתחדש.
יש לעכל את השינוי הקשה, יש להפנימו לתודעה למרות האכזבה הגדולה, אך אסור ולא טוב שנתכחש לו , לא כדאי לאף אחד מעמנו להיות בהדחקה לגביו. להיפך, נתחדש, נתארגן , נחדד מטרות , נרים ראש ונצעד בנחישות קדימה עד שנגיע ליעד לו אנו ראויים שוב.
שבת שלום ל כ ו ל ם
( ראוי שיאמר: הדברים נכתבו לא מתוך יאוש אלא מתוך תקווה)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה