התגובה מול איראן?



אני לא חשוף לדוחו״ת מודיעיניים ואין לי את המידע אליו חשוף קבינט המלחמה. אני נשען על תודעה היסטורית וסבור כי ישנה מחזוריות היסטורית

צילום: לע״מ

ההיסטוריה חוזרת על עצמה.חובה עלינו ללמוד מההיסטוריה. איך לא מתביישים האלופים לשעבר והפרשנים, שכשלו טוטאלוס עם ״החמאס מורתע״, להופיע באולפנים עם אותם סיסמאות ואותם הסברים.

א. תפיסת ההגנה של ישראל עם כיפת ברזל ומערכות ההגנה הטכנולוגיות כשלו ב-7/10. תפיסת הביטחון של ישראל שנשענה על הגנה לא עודכנה. הכניסה הקרקעית לעזה והגדרת מטרות המלחמה סימנה תפנית מתפיסה זו אל תפיסה של ניצחון והכרעה. אני חושש שמה שהחל כשינוי תפיסת ביטחון- נתקע.

ב. עד 1939 נהגו מנהיגי אירופה וארה״ב כעין עיזה עיוורת. הם סירבו בכוח לראות את איומיו של היטלר כאיומים. הקונספציה ששלטה אז הייתה של פייסנות, הצדקה והכלה. אוסטריה, צ׳כוסלובקיה ופולין נתפסו כמפריעות לשלווה של מנהיגי אירופה.

ג. היטלר שהיה, ללא ספק, גאון פוליטי וזילזל במנהיגיה של אירופה וארה״ב, ניצל עד תום כל הזדמנות שנקרתה בדרכו, או שמנהיגי אירופה העניקו לו, באיוולתם. רק כאשר הבינו כי הם הבאים בתור- התעוררו למלחמת שמד. הם ניצחו את היטלר והנציזם ואת יפן ניצחון מוחלט, רק מאחר ושינו את תפיסת הביטחון. מהכלה להכרעה והשמדה.

ד. מי שאומר שאסור לישראל להגיב על איראן לא רק שלא מבין ערבית, אלא חוזר על סיפור החמאס. על טעות ההכלה. על חזרה לתפיסת הביטחון הנשענת (שוב) על הגנה. ועכשיו, גם על ״ברית הגנה״. ברית הנתפסית ע״י ביידן ומימשלו כברית של אי התקפה. רק הגנה.

סוף דבר:
כן, ההיסטוריה חוזרת.
א. אם לא נשתגע ונגיב בעוצמה שתחרט כעין נכבה לדורות באוייבינו , אנחנו נזמין את 7/10 הבא. השכנים מביטים.
ב. העולם הערבי מבין רק כוח ועוד יותר כוח. האיסלאם הרדיקאלי לא שונה מהנאצים. הם אפילו קראו בערבית את ״מלחמתי״ של היטלר.גם אז היו במדינות אירופה פצפיסטים. מכילים סדרתיים. הנאצים ראו מולם אוסף פחדנים, חדלי אישים, ״תולעים קטנות״, כלשונו של היטלר.
ג. החמאס הביט. נסראללה הביט. חמינאי גם הביט ומביט. אסור בתכלית האיסור שניטרול הטילים הבליסטיים מאיראן ייחשב כהישג אסטראטגי. כי אז, שוב תהפוך תפיסת ההגנה האנרכוניסטית למנחה, למוטו, לאסטרטגיה מובילה. שם טמונה הסכנה.

הכותב:
יואל ישורון
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה