“ התרחיש המרכזי היה פגיעת רקטה”



צפו - משטרת ישראל ערכה תרגיל המדמה טיפול באירוע פגיעת רקטה במפעלים ומתקנים המכילים חומרים מסוכנים בעיר אשקלון

התרגיל והתרחישים שנוהלו ע"י משטרת תחנת אשקלון יחד עם יס"מ לכיש ויחידת החבלה לכיש, תוכננו בקפידה והתקיימו בשיתוף עם עיריית אשקלון וכוחות חירום והצלה של כב"ה, מד"א ופקע"ר.

בין המטרות העיקריות שהציבה המשטרה בתרגיל, הנה לשפר את יכולותיהם של כוחות הביטחון וגופי החירום וההצלה על מנת לתת מענה מהיר, מקצועי ויעיל לכל אירוע העלול להתרחש במפעלים ומתקנים בהם מצויים חומרים מסוכנים, מתוך כוונה להציל חיי אזרחים ולשמור על ביטחונם.

בתרגיל שהתרחש אמש במפעל באזור העיר אשקלון, התרחיש המרכזי היה פגיעת רקטה במכל המכיל חומרים מסוכנים שהחלו להתפשט בשטח המפעל, וכתוצאה מכך נפצעו מספר בני אדם העובדים במקום.

כוחות המשטרה יחד עם כוחות החרום וההצלה, נכנסו לשטח המפעל כשהם ממוגנים בחליפות מגן ייעודיות, העניקו סיוע ופינו פצועים על מנת להרחיקם ממוקד הסכנה, ובמקביל כוחות משטרה נוספים שפעלו במעטפת, דאגו לחסום צירי תנועה המובילים אל המפעל על מנת למנוע סכנה לאזרחים נוספים.

*קצין אגף המבצעים בתחנת אשקלון, רפ"ק משה שטרית: "במסגרת המוכנות המבצעית של תחנת אשקלון ומרחב לכיש על יחידותיו, לתת מענה מקצועי ומהיר לכל אירוע העלול להתרחש בעיר אשקלון בפרט ובמרחב לכיש בכלל, תרגיל זה תוכנן בקפידה במטרה לבחון אלמנטים שונים עמם אנו צפויים להתמודד במקרה אמת, אשר כולל בין היתר את המענה הראשוני לתרחישי חומ"ס במתווים שונים ובמוקדים שונים, שליטה על האוכלוסייה \ קהל, סנכרון בין כוחות המשטרה לבין כוחות החירום וההצלה תוך שיתוף פעולה בתא שטח נתון.*

מצ"ב צילומים מהתרגיל
קרדיט דוברות המשטרה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה