והוא רק בן 64



היום הלך לעולמו, יצחק אילן, סגן ראש השב״כ לשעבר שנדבק בנגיף הקורונה ומת הלילה כתוצאה מהמחלה בבית החולים. ארז שטרית, איש שב״כ לשעבר בטור לזכרו של אילן

יצחק אילן ז״ל

היום נפטר מעולו של עולם יצחק אילן. יצחק התגייס לשירות הבטחון הכללי ב1982 ושרת במגוון תפקידים בכירים עד ליציאתו לגמלאות בשנת 2011 כסגן ראש השירות.
כנראה שהגיע זמנו וכנראה שלמעלה החליטו שהגיע העת לצרף לשורתם עוד נפיל. עוד אדם שאינו כאחד האדם. לרבים השם יצחק אילן לא יאמר מאומה. מעטים יזכרו את שמו בהקשר מיקום במפלגה מסוימת וזהו. אבל לאלו שזכו לעבוד במחיצתו, צמד המילים יצחק אילן בצירוף הודעה על לכתו בטרם עת, הם מכה כואבת וקשה מנשוא. בשקט, בדומיה , מסתובבים בינינו אנשים , גברים ונשים, שיעודם בחיים הינו להציל נפשות וחיים, ולהבטיח קיומה של מדינת ישראל על פני האדמה.
העובדה שישראל מוקפת אויבים ידועה ומוכרת. האיום מתחלק ל 3 מעגלים. המעגל הקרוב והעוטף את גבולותינו. מעגל שכולל מדינות שעדיין דבקות בדרך המלחמה ומשקיעות זמן ומשאבים בדרכים יצירתיות לגבור על מדינת ישראל מקרוב ובקו המגע. המעגל השני הוא המעגל הרחוק שכולל מדינות עוינות שלכאורה אין להן סיבה לשנאה והן ...שונאות. הן ודווקא הן מהוות את המנוע הכלכלי והרוחני לשנאה שכלפינו. מדינות כמו אירן כמובן...וישנן נוספות.
אבל יש מעגל אחד מסוכן מאד , סמוי, לא מוכר וחשאי שנמצא ממש בתוכינו. מעגל של אויבים בשטח המדינה או נושקים לשטח המדינה ומטרתם לשבש את שגרת החיים בישראל ולזרוע פחד ואימה בדרך של טרור. המבוגרים שבקרבנו זוכרים היטב את אימת האוטובוסים המתפוצצים, את המחבלים המתאבדים ...את חוסר השקט והשלווה של שנות ה90 בואכה תחילת שנות ה2000 .
תשאלו כיצד כל זה קשור ליצחק אילן? אז זהו שזה בדיוק לב הסיפור. יצחק אילן צמח בשנים הללו ופיקד על תת מרחב שומרון בו צמחו גדולי המחבלים. אירגוני הטרור פרחו בשטחי הרשות הפלסטינית .גמלה ההחלטה בקרבם להילחם בצורה זו כנגד האזרחים. טרור כיוון שמלחמה סדורה הינה חסרת סיכוי כנגד מדינת ישראל העצמתית.
פגיעה בנשים, בילדים, באזרחים תמימים בשיגרת חייהם ובתיהם תחליש את העורף הישראלי. והרי מהעורף צומחת העצמה הצבאית שלנו כמדינה. ויצחק?
הרי במשמרת שלו ועל כתפיו הוטלה המשימה הקדושה לעצור ולבלום בגזרתו. וכך נולדה לה האגדה על יצחק. המבריק, החכם, שמבין ויודע הכל.
אז לא אוכל לספר פה כיצד חוסלו ונפלו כאבני דומינו אירגוני הטרור שבשטחו. לא אוכל להסביר כיצד עבר הפחד מרחובות הערים והרחובות בישראל אליהם...לבתי המחבלים , כפריהם ומגוריהם. לא אוכל לספר כיצד נמלטו המחבלים להתגורר במערות במדבריות ובואדיות. ולא אוכל לתאר לכם את התדהמה החרוטה על פניהם כשגם למערות הגענו....
איך מתארים וכיצד מספרים על אגרוף המחץ של מדינת ישראל, אגרוף שכולל את השבכ המחובר ללוחמי צהל, מגב ומשטרת ישראל...אגרוף שאי אפשר לעמוד בפניו.
איך מתארים את חייהם של אותם אנשים עלומים וחסרי פנים ושם, שהקדישו חייהם והקריבו הכל להגן על כולנו...כולנו...כולם. הם יצחק אילן והם פקודיו.
כשם שיש מקום להגן על עם ישראל בתפילות, כן זקוק העם גם למגיניו אלו...כוחות הבטחון כולם. ויצחק?
יצחק תרם את חייו, מרצו, משפחתו וכל שנותיו להגנת המולדת באהבה אין קץ. פרש מהעשיה וסיים חייו בלא להספיק ולעשות אפילו מעט בחייו הפרטיים.
בטוחני שמסר אחד היה רוצה להעביר ...מסר של אחדות ואהבה . כוחנו באחדותנו. כל עוד נאהב איש את רעהו, לעולם לא יוכלו לנו אויבנו. במעגל הגבולות , במעגל הרחוק וגם במעגל הטרור שמנסה שוב ושוב להרים ראש. אחדותנו תלבין פני צרינו.
מרכין ראש בענווה ומתפלל לעילוי נשמתו של יצחק אילן.
ארז שטרית, מנהל אגף בטחון וחירום בעיריית אשקלון וגמלאי של שירות הבטחון הכללי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה