וועדת הכספים אשרה את מתן הפיצויים לעסקים בדרום עד 40 ק"מ מרצועת עזה



בשל סגירת מוסדות החינוך עקב המצב הביטחוני והפגיעה הכלכלית הנובעת מכך, לאור כך שרק חלק מרכיבי הפיצויים שאישרה הוועדה לפני מספר חודשים הובאו להארכה במסגרת התקנות שהגיש האוצר. בנוסף תעלה הוועדה שוב את דרישתה לקבוע תקנות קבע שיתנו מענה מלא ורציף לפיצויים הדרושים, נוכח האירועים התכופים בדרום

 

צילום: מחבלים ימח שמם

 ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ב) פה אחד את המלצת שר האוצר, משה כחלוןומנהל רשות המסים, ערן יעקב, להאריך את מתווה הפיצויים במסלול שכר. עוד אישרה הוועדה את הארכת מתווה הפיצויים במסלול מחזורים לענף התיירות הכפרית ולענף הדבורים. כל המסלולים הוארכו עד  ל-31.12.2019

 שר האוצר, משה כחלון, על אישור הארכת תקנות הפיצויים: "בשני סבבי הלחימה האחרונים התחייבנו בפני ההורים שנעמוד לצדם כדי להקל, עד כמה שניתן, על הקשיים שעוברים עליהם ועל משפחותיהם בימי הלחימה.

אישור התקנות היום הוא עמידה בהתחייבות זו. מטרת הפיצויים להסיר את החשש הכלכלי בפני ההורים, ולאפשר להם להתרכז במה שחשוב באמת, טובת הילדים והמשפחה".  

הארכת מסלול פיצויים של שכר בגין היעדרות מעבודה בשל הוראות פיקוד העורף בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, תאפשר לפצות מעסיקים ועצמאים בגין הוצאות השכר בעבור הימים בהם העובדים שלהם נעדרו ממקום עבודתם בשל הוראה של פיקוד העורף על סגירת מוסדות חינוך ברשות מקומית או בשל הוראה על סגירת מקום עבודה, כולל לגבי 6.5.2019.

 מסלול השכר מבחין בין תקופת היעדרות של עד 10 ימים במהלך התקופה המזכה (החל ב-1.3.19 ועד 31.12.19), בגינה יינתנו פיצויים "במסלול מהיר" בסך של 370 ₪ ליום לבין היעדרות של יותר מ-10 ימים, בגינה יינתנו פיצויים בהתאם לנוסחה שנקבעה בתקנות, בדומה למבצעים קודמים.   

הפיצויים לענפי התיירות והדבורים, שיינתן במסלול מחזורים, יאפשר לניזוק להגיש תביעה לקבלת החזר בגין ירידה במחזור העסקי בשל המצב הביטחוני בהשוואה למחזור העסקי בתקופה המקבילה אשתקד.

יתרה מזאת, תינתן לו אפשרות לבחור לתבוע פיצויים במסלול שכר, במקום מסלול מחזורים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה