ועדת הפנים דנה בקיום הבחירות לרשויות המקומיות ביישובי הדרום והצפון



רונן פרץ, מנכ"ל משרד הפנים: "הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו ב-27/2, למעט ברשויות המקומיות שפונו. אנחנו מאמינים שההחלטה לגבי מועדי הבחירות בצפון ובדרום תתקבל בימים הקרובים"

דוברות ועדת הבחירות

ועדת  הפנים של הכנסת דנה היום בקיום הבחירות  המוניציפאליות החודש:

*ו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "משרד הפנים חייב לקבל החלטה עוד השבוע, משום שדחיית הבחירות ברשויות מסוימות דורשת העברת חקיקת חירום בוועדה, שתכלול גם את הפיצוי למועמדים".

*ראשי רשויות מכהנים בישובים קווי העימות התריעו כי לא יוכלו לפתוח מטות בחירות ולשקם את הישובים בזמן בחירות.*

*מועמדות שמתמודדות בבחירות ברשויות המקומיות קוראות לקיים את הבחירות במועדן ולאפשר לבוחרים לבחור את נציגיהם.*

ועדת הפנים דנה בסוגיית מועד הבחירות ברשויות המקומיות בקווי העימות. רונן פרץ, מנכ"ל משרד הפנים, מסר את עמדת שר הפנים ואמר כי הבחירות יתקיימו בכל הארץ ב-27 בחודש, למעט הבחירות ברשויות המקומיות שפונו שם לדבריו, לא יתקיימו הבחירות במועדן. "לא יודע להגיד אם הן יתקיימו במאי או באוקטובר. כרגע אנחנו רוצים לשמוע איך מתקדם השיח של משרד ראש הממשלה ומנהלת תקומה עם הרשויות בדרום על מועד החזרה. אנחנו יודעים שמתקיימים דיונים כאלה כל הזמן עד השעות הקטנות של הלילה, שאמורים להמשיך גם היום. ברגע שנדע את הצפי של מתווה החזרה של הרשויות בדרום נדע להתכוונן לתאריך ריאלי לקיום בחירות גם במועצות בדרום. אנחנו מאמינים שההכרעה לגבי מועדי הבחירות בצפון ובדרום תתקבל בימים הקרובים".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, אמר כי למרות שכרגע אין החלטה פורמלית על החרגה של הישובים שפונו, משרד הפנים חייב לקבל החלטה עוד השבוע. דחיית הבחירות ברשויות מסוימות דורשת העברת חקיקת חירום בוועדה שתכלול גם את הפיצוי למועמדים. "לדעתי הבחירות צריכות להיות בהלימה לישובים בהם חזרו לתפקוד". עוד אמר כי ברשויות בהן ידחו הבחירות יהיה צורך לפתוח את רשימות המועמדים למתמודדים חדשים.
משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר, התריע כי אם הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו במועדן לא יהיו יותר מ40% מצביעים. עוד אמר כי ברשויות מקומיות בצפון לא ניתן להגיע למרחב מוגן בזמן במקרה שתהיה מתקפת טילים בזמן פתיחת הקלפיות. "בחירות אמורות להיות חגיגה לדמוקרטיה. אני לא צופה חגיגה אם הבחירות אצלנו יתקיימו במועדן".

תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב אמר כי יש צורך לדחות את בחירות לאוקטובר 2025. "קיומן של בחירות עכשיו יצור פילוג בעם, שנאה ותחרות, ואני לא חושב שזה מה שאנחנו צריכים עכשיו". לדבריו ראשי הרשויות לא יוכלו להיכנס למסע בחירות ולהקמה של מטה בחירות תוך כדי שיקום היישובים. "או שמקיימים את הבחירות עכשיו במלונות של המפונים, או שדוחים לתקופה ארוכה כדי שנוכל לשקם את העוטף מבחינה פיזית, קהילתית וחינוכית".

לתמונות מהדיון: https://photos.app.goo.gl/Y7taPbqfy5jUksVXA
מצ"ב הודעה מלאה.

לירון וייס, דוברות הכנסת

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה