"זאת משימה שונה לחלוטין",



סרן מור בן סימון, תושב אשקלון, הוא מפקד פלוגת קרן בגדוד קדם של חטיבת החילוץ וההדרכה

סרן מור עם פלוגתו

סרן מור בן סימון, תושב אשקלון, הוא מפקד פלוגת קרן בגדוד קדם של חטיבת החילוץ וההדרכה.

מאז שסיימה הפלוגה את תקופת התעסוקה המבצעית בשומרון, והתחילה את תקופת האימון, נקראו לוחמי החילוץ למשימה חדשה סיוע במרחב האזרחי בהתמודדות עם התפשטות נגיף קורונה

"זאת משימה שונה לחלוטין", אומר מור על התפקיד החדש, "אנחנו רגילים להחזיק נשק ולהיות במתח מבצעי, בדיוק לאחרונה חזרנו מכמה שבועות אינטנסיביים של פעולות מעצרים ותפיסת עמדות, ופתאום עכשיו עצרנו את האש ועברנו לעיסוק בשגרה אזרחית. הפלוגה מחולקת לצוותי הסברה במקומות שונים, בכל שבוע במקום אחר ובו עושים פעולות הסברה. כשאנחנו בתוך המשימה, אנחנומקפידים להגיע למוקדים המרכזיים בתוך העיר, כך שהתושבים קודם כל יראו שאנחנו שם. כשמרגישים את הנוכחות שלנו באזור, האנשים יודעים שאפשר לפנות אלינו ולקבל את המענה".

במשך כל השבוע שעבר עברו הלוחמים ברחבי מחוז דרום, בין היתר באשקלון, ועבור מור, תושב המקום, זוהי חוויה מיוחדת. "אשקלון היא מקום יוצא דופן. גדלתי באילת ולאשקלון הגעתי במסגרת הצבא, אבל ישר התאהבתי בה והחלטתי להישאר. האוכלוסייה פה מאוד חמה ומחבקת, וזה אחד הדברים שהכי חיזקו אותנו במהלך השבוע. אני יכול ללכת ברחוב, ובכל מקום נקבל מהאזרחים את המילים החמות, חלק מהאנשים אפילו מזמינים אותנו לאכול איתם".

המאבק בנגיף הוא אירוע לא רגיל עבור מור והפלוגה, שעד כה היו רגילים לעסוק בפעילות מבצעית, תרחישי חילוץ ומעצרים, אבל הוא מדגיש שמבחינתו, זוהי משימה לא פחות חשובה. "פתאום כשהתחלנו לעסוק בזה, הרגשנו את המשמעות שבעשייה" הוא מספר. "בסופו של דבר, זה לא משנה מה היינו עושים ביום-יום, המטרה שלנו היא לפעול במצבי חירום, ואם מצב החירום הוא זה, אז לכאן נגיע. בשבוע שעבר למשל, קיבלנו הודעות מראשי הרשויות שהודו לנו על העשייה שלנו מול התושבים, קשה לי להסביר כמה זה חיזק אותנו. העבודה יכולה להיות קשה ואינטנסיבית, אבל בסוף, כשאנחנו רואים שבמקומות שאליהם אנחנו מגיעים דברים משתנים, ואנשים מתחילים להבין יותר את החשיבות שבבדיקות ובשמירה על ההנחיות, זה מה שנותן לנו את תחושת הסיפוק.

התחלנו את השנה החדשה באווירה לא פשוטה ואני מקווה שנסיים אותה כשהכול מאחורינו. חשוב לזכור שהשינוי יכול לקרות רק באמצעות שיתוף פעולה של כולם, ורק ככה ננצח. מאחל לכולם שנה טובה וחג שמח".

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה