זוכרים את מיכאל



מועצת אל קסום בנגב, מנציחה את זכרו של מיכאל בן זיקרי ז"ל בטקס מרגש, בהשתתפות בני משפחתו

דוברות

קיץ 2020 מיכאל בן זיקרי ז"ל, תושב אשקלון בן 45 ואב לשלושה, הבחין באישה ושלושת אחייניה שנסחפים אל עומק אגם זיקים. בין רגע מיכאל לא מהסס ומזנק למים, מוציא את האישה ואת שלושת הילדים בזה אחר זה, אך לבסוף המאמץ העצום הכריע אותו, תשו כוחותיו והוא טבע למוות .

ביוזמת ראש מועצה אזורית אל קסום, סלאמה אל אטרש, קיימה היום (שלישי 23/8) המועצה  טקס מיוחד בו חשפה כי קראה על שמו של בן זיקרי את הכביש המוביל לבית ספר "אלאמל" ביישוב אל־סייד. בכך מנציחה המועצה את זכרו בדרך המובילה לבית הספר, בה עוברים מדי יום 1200 תלמידים, ביניהם גם שלושת ילדי משפחת אלכרם שחייהם ניתנו להם במתנה על ידי מיכאל בן זיקרי.

החלטת ראש המועצה הגיעה מתוך הערכה העצומה למעשה הגבורה ממדרגה ראשונה שביצע בן זיקרי, כאשר אדם מקריב חייו להציל משפחה שהוא לא מכיר ולא מהסס לרגע להכנס למים פעם אחר פעם כדי להציל עוד ילד ועוד ילדה.

במועצה ציינו כי בימים אלו של שסעים וקיטוב אנו זקוקים לאנשים בדוגמת המנוח אשר ישמשו מודל חיקוי,  שאהבה תנצח את השנאה, השותפות תנצח את הבדלנות והסובלנות תנצח את ההסתה וההתלהמות. במועצה מאמינים כי הנצחתו של בן זיקרי בכביש תחשוף את התלמידים מדי יום לסיפורו, ממנו ישאבו השראה לחיים משותפים ודו קיום.

ראש מועצה אזורית אל קסום, סלאמה אל אטרש: "לפני שנתיים מיד לאחר המקרה בו הקריב מיכאל בן זיקרי ז"ל את חייו להצלת בני המשפחה הבדואית, התעוררנו לבוקר בו תמונתו וסיפורו הציפו את כלל הרשתות החברתיות בקרב התושבים. מאז אין אדם במגזר ששכח את שמו וסיפורו. אנחנו במועצת אל קסום החלטנו שאת זכרון המעשה מלא הערכים, שלא נכנע לשיח ההסתה נגד המגזר, ראוי וחובה להנציח על מנת להראות את העוצמה שיש לדרך של אהבה וכבוד משותפים. דרך שמתחילה בחינוך והזדמנויות שוויוניות, מכאן רק מתבקש שהדרך לבית הספר בו לומדים הילדים תקרא על שם מיכאל.

מיתר בן זיקרי ביתו הבכורה של מיכאל אמרה: "מה שהניע את אבי ז"ל הם הערכים בהם דבק ועל פיהם חינך אותנו ילדיו. ערכים של אהבת חינם וערבות הדדית שהם יהפכו אותנו לחברה טובה יותר, זה מה שבאמת יקדם אותנו. המחווה המרגשת הזו של מועצת אל קסום ועצם ההכרה במעשיו של אבי בחברה הבדואית אשר יכו שורשים גם בדורות הבאים מעוררת הערכה ומחממת את הלב ואני מודה לכם על כך."

בטקס השתתפו גם בני משפחתו של בן זיקרי, בני משפחת אלכרם שילדיהם ניצלו בזכות בן זיקרי, ח"כ לשעבר טאלב אלסאנע, ראש הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב יאיר מעיין, ראש מועצה אזורית בני שמעון ניר זמיר, ראש מועצת חורה חאבס אלעטאונה, ראש מועצת תל שבע עומר אבו רקייק, ומכובדים נוספים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה