חברת הבנייה יורו ישראל בע"מ תשלם פיצוי של כ-40 אלף ₪ על איחור במסירת דירה



הדייר יקבל 7500 ₪ על כל חודש איחור ופיצוי סך 4000 בגין עוגמת נפש. כך פסק הבורר בהחלטתו

צילום: ראובן קפלן

ראובן קפלן

חברת הבנייה יורו ישראל בע"מ תשלם פיצוי של כ-40 אלף ₪ לזוג צעיר על איחור של 4 וחצי חודשים במסירת הדירה. כך עולה מפסיקת הבורר בעקבות תביעה שהגישו בני הזוג נגד החברה באמצעות עו"ד רונן ליבוביץ ממשרד אסרף-ליבוביץ.

מפסק הבוררות עולה כי בני הזוג רכשו בשנת 2013 דירת 6 חדרים ועל פי החוזה, היו אמורים לקבל את הדירה בתום 30 חודשים מההיתר בנייה. בפועל קיבלו את הדירה בחודש דצמבר 2015, באיחור של 5 וחצי חודשים.

חברת הבנייה ביקשה בכתב ההגנה לדחות התביעה על הסף ולחייב את בני הזוג לשלם שכ"ט עו"ד, בין היתר בטענה כי האיחור נבע מכך שבני הזוג ביקשו לערוך שינויים בדירה: הוספת שקעים, הקטנת גומחת המקרר והזזת כיור. לטענת החברה בטפסי השינויים בני הזוג הסכימו כי הדירה תימסר באיחור של 120 יום ממועד המסירה המקורי, זאת בנוסף ל-60 ימי האיחור המותרים על פי החוזה.

בני הזוג טענו באמצעות עו"ד עו"ד רונן ליבוביץ ממשרד אסרף-ליבוביץ העוסק בתחום המקרקעין, כי בטופס השינויים לא נכתב מועד לאיחור וכי 90 ימים נוספו בטופס על ידי הקבלן או מי מטעמו לאחר החתימה. בנוסף טענו כי השינויים בוצעו בשלב השלד ולפני שיצקו את קירות הממ"ד. לגבי גומחת המקרר טענו כי מדובר בתיקון טעות של הקבלן ולא בשינוי. בני הזוג דרשו לקבל פיצוי של 6,000 שקלים בתוספת מקדם של 1.5 עבור כל חודש איחור ובנוסף פיצוי על עוגמת נפש.

במהלך בוררות מוסכמת, מטעם איגוד המהנדסים, הבורר קיבל את מרבית טענות הזוג הצעיר. הבורר קבע כי גומחת המקרר תוקנה כי מדובר בסטיה מתכנית המכר ולא בשינוי. בסוגיית הוספת 10 נקודות חשמל והעמדת שקעים בממ"ד, הבורר קיבל את עמדת בני הזוג לפיה הקבלן או מי מטעמו הוסיף בטופס השינויים את המספר 90 (יום) כדחייה מוסכמת במסירה. הבורר קיבל גם את הטענה של בא כוחו של בני הזוג, עו"ד רונן ליבוביץ לפיה הוספת השקעים ועמדת שקעים בוצעה לפני יציקת קירות הממד ולכן אין צידוק הנדסי לדחייה של 90 יום במסירת הדירה והעמיד הדחייה במסירה על 30 יום בלבד. הבורר הוסיף כי כפי שהקבלן נערך לבצע עבודות בנייה, ריצוף, טיח וצבע, עליו להיערך לשינויי דיירים מקובלים כמו שינויי גווני צבע, שינויי נקודות מים, חשמל וביוב העתקת קירות וכדומה.

בסופו של דבר הבורר קבע כי הדירה נמסרה באיחור 4 וחצי חודשים לאחר הפחתת חודש בגין איחור סביר לאור השינויים בדירה וקיבל את טענת ב"כ התובעים לפיה אין להפחית מכך 60 ימים המותרים על פי החוזה, כי הדירה נמסרה באיחור של הרבה מעבר לכך.

בעקבות פסיקת הבורר הקבלן ישלם לזוג הצעיר פיצוי של כ-40 אלף ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית הכוללים 7500 ₪ עבור שכירות על כל חודש איחור ו-4,000 שקלים בגין עוגמת נפש. בנוסף הבורר קבע כי על הקבלן לשלם עוד כ-

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה