חגיגת בת מצווה קהילתית נערכה ל-24 מבנות העיר



האירוע המרגש נערך זו השנה התשיעית ברציפות על ידי אגף הרווחה והשירותים החברתיים; ראש העיר, תומר גלאם: "תשאפו גבוה, מבטיח שנסייע לכם להגשים כל חלום

דוברות העירייה

האירוע המרגש נערך זו השנה התשיעית ברציפות על ידי אגף הרווחה והשירותים החברתיים; ראש העיר, תומר גלאם: "תשאפו גבוה, מבטיח שנסייע לכם להגשים כל חלום"

חגיגת בת המצווה הקהילתית הינה מסורת שמתקיימת מזה תשע שנים ביוזמת אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית אשקלון. השנה לקחו חלק בפרויקט 24 כלות בת מצווה ומשפחותיהן אשר במסגרת התוכנית השתתפו בתהליך עם רצף של פעילויות החל מסדנה חברתית לגיל ההתבגרות, סדנת אפיה חווייתית, הכנת ריקוד, הקלטת שיר וצילום קליפ מקצועי.

בסדנה החברתית למדו הבנות על נשים חזקות בעם היהודי בעבר ובהווה אשר מהוות מודל והשראה לחיים. לקראת ראש השנה יצאו בנות המצווה להתנדבות בבית אבות הלפרין שם הכינו עם הקשישים איגרות ברכה לכבוד החג. ערב חוויתי ומפנק התקיים בשיתוף מעגל נשים וכלל סדנת שזירת פרחים, סדנת צילום וצילומים אישיים לכל בת.

אירוע בת המצווה היה אמור להתקיים ביום שלישי, 12.11.19, אך בעקבות סבב ההסלמה האחרון נדחה למורת רוחן של הבנות המצפות. שלושה שבועות לאחר מכן, נערך כאמור האירוע והוא נפתח בשמחה והתרגשות בבית הספר "אורט אדיבי" בניהולה של הגב' אליקי אלקובי. צוות בית הספר, מתנדבות ומתנדבים נוספים סירקו, איפרו ופינקו את הבנות והפכו כל אחת לנסיכה.

אירוע השיא, התקיים באולמי 'גני הצבי' בהשתתפות ראש העיר, תומר גלאם. האירוע נפתח בכניסה של הבנות בשיר שהקליטו במיוחד לאירוע. לאחר מכן הן רקדו בליווי והכנה של סטודיו V אשר סייע בהתנדבות. הבנות ריגשו את הנוכחים ואף עין לא נותרה יבשה כאשר כל בת העניקה לאימה במתנה כוס עם תמונה אישית. בנות המצווה עברו לבגדי טקס החינה המסורתיים וחגגו ברחבה צבעונית של בלונים עם בני משפחותיהם. האירוע הסתיים כשכל נערה קבלה מארז מתנות עשיר תרומת שותפים בקהילה.

בשירותים החברתיים שבאגף הרווחה מציינים כי בנות המצווה ומשפחותיהם זכו לקחת חלק בתוכנית שתהווה אבן דרך משמעותית בהתפתחותן והעצמתן.

ראש העיר, תומר גלאם שהשתתף בשמחתן של הבנות, סיפר להם את סיפורו האישי ובירך אותן: "ביום זה הפכתן מילדות לנערות עם זכויות אבל גם עם חובות. הבקשה שלי אליכן ביום הזה היא, שתשאפו גבוה, תחלמו ותכוונו הכי רחוק שאפשר כי אין דבר שלא תוכלו לעשות אם רק תרצו. אנחנו כאן כדי לסייע לכן להגשים זאת. אין לי ספק שהכלים שקיבלתן ילוו אתכן בהמשך ויעשירו את עולמכן. אני רוצה להודות לאגף הרווחה והשירותים החברתיים בעירייה, לכל השותפים ליום המרגש הזה ולכל התורמים. יישר כוח

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה