חודש אוקטובר הוא חודש הגברת המודעות



מאות עובדות ועובדי כללית בדרום לבשו היום ורוד כדי להזדהות, לחזק ולהעלות את המודעות למניעת סרטן השד ולחשיבות הגילוי המוקדם

דוברות כללית

לאור הירידה בשיעור ביצוע בדיקות הממוגרפיה, בכללית קוראים לנשות הדרום להגיע ולהיבדק, פעילות ניידות הממוגרפיה הורחבה ותגיע ליישובים מרוחקים במהלך החודש הקרוב
"ישנן מחלות שלא ממתינות שהקורונה תיעלם. מחלת הסרטן ממשיכה לגבות קורבנות והנשק היחיד מולה הוא גילוי מוקדם" אומרת גב' חדווה אמונה מנהלת כללית בדרום, על רקע הירידה בהיענות לבדיקות ממוגרפיה לגילוי מוקדם.
"בשמונה החודשים בהם ישראל נאבקת במגפת הקורונה, זיהינו ירידה משמעותית בשיעור ביצוע בדיקות ממוגרפיה" אומרת גב' אתי רפאלוביץ' מנהלת הסיעוד בכללית מחוז דרום "נשים מעדיפות להימנע מהגעה ודוחות את הבדיקה החשובה גם כאשר הן מופנות בדחיפות. סרטן השד הוא הסרטן הנפוץ ביותר בקרב נשות ישראל ומהוות את גורם המוות מס' אחד, הירידה בשיעור ביצוע הבדיקות בהחלט מדאיגה ונשים עלולות לשלם על כך בחייהן"

חודש אוקטובר, הוא חודש המודעות לסרטן השד, במהלכו ובמהלך חודש נובמבר מקיים מחוז דרום סדרת פעולות בכל רחבי המחוז להגברת המודעות וליצירת אווירה תומכת לנפגעות מהמחלה. בראש ובראשונה מגביר המחוז את פעילות ניידות הממוגרפיה, שתגענה ליישובים מרוחקים יותר כדי להנגיש את הבדיקות החשובות לנשות הדרום. במהלך החודש הקרוב ובחודש נובמבר תגיע הניידת לאופקים, ערד, למצפה רמון, ירוחם, שדרות, אשקלון ולערבה. מחר, יום רביעי בשעה 20:00 תקיים ד"ר רווית אגסי, מומחית בכירורגית שד מהמרכז לרפואה יועצת באשקלון הרצאת zoom בנושא מודעות לסרטן השד, מתי צריך לבדוק, מה הם הסימנים המדאיגים ואיך להישמר, בהרצאה צפויות להשתתף כ- 400 נשים מטופלות כללית מכל רחבי הדרום. מרפאות הכללית נצבעו בוורוד והצוותים הגיעו היום כאמור לבושים בוורוד להעלות את המודעות למחלה, להזדהות ולחזק את הנאבקות בה, בשאיפה ותקווה להרחיב את התמיכה בנפגעות סרטן השד וכדי לעודד עובדות ומטופלות כאחת להגיע ולהיבדק.

"אנו נמצאים בימים לא פשוטים בהם השיח הציבורי מתרכז אמנם בעיקר במגפת הקורונה" מוסיפה מנהלת מחוז דרום הגב' חדווה אמונה "אך סרטן השד נוגע לכולן גם אם לא פוגע בכולן. הבוקר כשהגענו כולנו בוורוד, ביקשה אחת מעובדות המחוז לצלם את העובדים כדי להעביר מסר מחזק לאחותה העוברת טיפולים ונלחמת במחלה. לכו להיבדק, וודאו שסביבתכן הקרובה וחברות הנמצאות בקבוצת סיכון תלכנה להיבדק. כללית בדרום תמשיך לפעול במלוא המרץ כדי לשמור ולדאוג לבריאותן של המטופלות, באחריות ושותפות מקצועית וקהילתית"
בתוך כך מאירה כללית בדרום חלק מהמרפאות באור ורוד, לפני שנה הוארו לראשונה מרכזי בריאות האישה ברחבי המחוז לציון והעלאת המודעות לגילוי מוקדם מציל חיים, ובמחוז, האמון על בריאותן של עשרות אלפי מטופלות תושבות הדרום, הוחלט להפוך את האקט הסמלי למסורת. במרכז לרפואה יועצת באשקלון, בו פועל מכשיר ממוגרפיה מתקדם, בטכנולוגיית הדמיה חדשנית המאפשרת זיהוי מדויק של גידולים בשד ומעלה בצורה משמעותית את סיכויי ההחלמה, הרחיבו את שעות הפעילות לביצוע ממוגרפיה לכל נשות הדרום מטופלות כללית. מכון השד במרכז הכשיר אחות מיוחדת שעברה הדרכה ייעודית בנושא הכאוב, המלווה את הנשים לאורך התהליך.

"הארת המבנים, כמו גם הגעת העובדות והעובדים בוורוד, מטרתם לעורר שיח ועניין ציבורי, להעלות את המודעות לנושא" מסכמת חדווה "הכל, כדי לעודד נשים לשים עצמן בראש סדר העדיפויות וללכת לבדיקת גילוי מוקדם המציל חיים, לכו להיבדק!"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה