חורש את הארץ מאשקלון לישובי הצפון



הרב יעקב אביטן, השר לשירותי דת בסיור בעפולה ובישובי עמק המעיינות: ״מרגש לראות את הפעילות הנעשית לקיום תפילות הימים הנוראים למרות הקורונה״

דוברות משרד הדתות

הרב  יעקב אביטן, השר לשירותי דת וצוות לשכתו סיירו אתמול (ג׳) בצפון והתרשמו מהפעילות הנעשית בשטח בשירותי הדת ובארגון מנייני תפילה לימים הנוראים, גם בתקופה מאתגרת זו.
את הסיור פתח השר אביטן בחווה החקלאית ״חוות עדן״ במועצה האיזורית עמק המעיינות, שם נפגש עם ראש המועצה יורם קורן. לאחר סקירה שקיבל במקום, שוחח השר אביטן עם תלמידים, על משמעותו של עץ התמר המסמל לב אחד וחיבור של עם ישראל כעם מאוחד.

בישיבת עבודה במשרדי המועצה הדתית השתתפו רבני המועצה, הרב שלמה אזואלוס והרב שלמה רוזנפלד ויו״ר המועצה הדתית יוסי מנחם. השר הביע את התפעלותו על הפעילות הרבה הנעשית במקום בתחומי הכשרות, המקוואות ועוד.
משם המשיך השר לסיור במשחטת ״עוף טוב״ הגדולה, שם נפגש עם מנהלי המפעל המעסיקים משגיחים ועובדים מכל יישובי הצפון, וכן עם המשגיח הרב יום טוב טורק השר בחן מקרוב את הליך השחיטה ואת הידורי הכשרות במפעל, וכן את פעילות החסד הנעשית דרך המפעל למען משפחות נזקקות.
בישיבת סיכום בהשתתפות רבני האיזור כולו, אמר השר אביטן: ״אין מי שמכיר טוב ממני את פעילותכם הרבה. מבחינתי הרבנים צריכים להיות מעל הכל. הם אלו שעושים את העבודה בשטח, בודקים בעצמם את העירוב ואת הכשרות ועובדים 24/7 בכל ימות השנה. אנחנו נעשה הכל לשמור על מעמדם ושיפור תנאיהם״.

***
משם נסע השר הרב אביטן לסיור בעיר עפולה, שם נפגש עם ראש העיר אבי אלקבץ, הרב שמואל דוד רבה של עפולה, הרב ראובן בנינו רק שכונת עפולה עילית, חברי מועצת העיר צורי כהן, הרב אלירם דדון ומזכיר המועצה הדתית שלום מזרחי.
ראש העיר סקר בפני השר את התפתחותה המואצת של העיר, את ההגירה החיובית ואת צרכי המקום מבחינת בתי כנסת ומקוואות טהרה. בישיבה במועצה הדתית בעפולה שמע השר על הפעילות העניפה הנעשית למען קיום מנייני תפילה בימים הנוראים, בשיתוף מלא של ראש העיר והעיריה.
השר אביטן שיבח את ראש העיר וכן את נציגי תנועת ש״ס, הפועלים ללא ליאות ובהרמוניה מלאה. משם נסע השר למקווה טהרה ברח׳ כורש, המונגש והמפואר, הךמשרת את כל תושבי הסביבה גם בימי קורונה. את הסיור בעיר חתם השר בביקור בישיבה לצעירים מצויינים בעפולה, בראשות הגאון רבי אלקנה ישראל שליט"א שם נשא בפני התלמידים דברי חיזוק והתעוררות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה