חיילינו המצויינים



הכירו את בוגרי קורס הקצינים האחוד מחזור 60, יונתן מוסרי, מאשקלון ועומר דנגור ממושב גאה, שמייצגים בגאווה את האיזור

דובר צה״ל

קורס הקצינים הקרביים ביבשה הסתיים בשבוע שעבר (ה') בטקס בבית הספר לקצינים במצפה רמון, והוענקו בו דרגות הקצונה למאות הקצינות והקצינים החדשים. 

דרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על ידי ראש הממשלה, מר נפתלי בנט, וראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי. השבוע הבוגרים השתלבו בתפקידי הקצונה בכל היחידות הלוחמות.

בטקס נכחו גם מפקד זרוע היבשה, האלוף יואל סטריק, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, האלוף מוטי ברוך, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה גיא לוי ומשפחות בוגרי הקורס. לאחר 60 שנה, ובפעם האחרונה כרנ״ג בית הספר לקצינים, הגיע לטקס סיום קורס קצינים אחוד מחזור 60 הרס״ר המיתולוגי של בה״ד אחת, רב-נגד יצחק טאיטו.

הכירו את בוגר קורס הקצינים האחוד מחזור 60, יונתן מוסרי, שמייצג בגאווה את אשקלון ואת חטיבת גבעתי.

יונתן בן 20 ומתגורר באשקלון. כילד, שיחק שחמט והתחרה בהרמת משקולות - והיום הוא מדורג במקום השלישי בהרמת משקולות לנוער בישראל. 

הוא התגייס במרץ 19 לצנחנים, עבר גיבוש לדובדבן והגיע לחטיבה, אולם לא עבר את בוחן הרף בסוף המסלול. משם הגיע לחטיבת גבעתי ויצא לבית הספר למקצועות החי"ר. בחודשים האחרונים יונתן ייצג את החטיבה בבה"ד 1, בקורס הקצינים. 

"מאז שהייתי ילד חלמתי לצאת לקורס קצינים," הוא מספר. "אני שואף להיות קצין שדורש מהחיילים שלו מה שצריך אבל גם קשוב לצרכים שלהם. במהלך הקורס הבנתי כמה כוח יש לי בידיים, וכמה אני יכול להשתמש בכוח הזה כדי לעזור לאנשים."

ישר כח יונתן, אנחנו גאים בך!

הכירו את בוגר קורס הקצינים האחוד מחזור 60, עומר דנגור, שמייצג בגאווה את מושב גיאה ואת חיל התותחנים.

עומר בן 21 ומתגורר במושב גיאה. הוא התגייס ביולי 19 והגיע ליחידת זיק לאחר שחתם ויתור על טיס. הוא נפל באמצע המסלול והגיע ישר לקורס מפקדים, משם המשיך לקורס חנית, היישר לקצונה.

לעומר היה ברור מגיל צעיר שיגיע לקצונה. משפחתו תמיד סבבה צבא, בטחון וציונות: כילד, גר כשנה וחצי בארה"ב בעקבות אמו, שעובדת כסמנכ"לית של חברה ציונית שמייצרת פתרונות צבאיים. אביו הוא פנסיונר במשרד הבטחון, דודו ראש מדור בחיל האוויר, סגן מפקד טייסת, דוד נוסף ראש מדור בלוט"ר (לוחמה בטרור) וסבא שלו היה מפקד פלוגה במלחמת העצמאות ויום כיפור.

״לא היה לי ספק שארצה לצאת לקצונה," הוא מספר. "אני ילד שגדל בעוטף. הזכרונות המוקדמים שלי הם כשאבא שלי נשכב עליי בזמן אזעקות. היום הגיע התור שלי להגן על הבית."

עם סיום הקורס, עומר יגיע לתפקיד קש״א - קצין שיתוף ארטילרי. ״קש״א זה תפקיד מטורף, אני שמח שקיבלתי אותו. יש לו הרבה משמעות ועוצמה בעיניי, וחיל התותחנים הוכיח את עוצמת האש גם בסבב המבצע האחרון של שומר החומות."

ישר כח עומר, אנחנו גאים בך!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה