טקס חילופי מפקדי מחוזות בדרום



ניצב פרץ עמר נכנס לתפקידו כמפקד מחוז דרום במשטרה בטקס שנערך היום בבוקר במטה מחוז דרום במתכונת מצומצמת בשל מגבלת התקהלות ובצל נגיף הקורונה. ניצב עמר החליף את ניצב יורם סופר אשר שימש כמפקד מחוז דרום במהלך השנתיים האחרונות ועבר לפקד על מחוז חוף

דוברות המשטרה

טקס חילופי מפקדי מחוזות נערב היום בבאר שבע, כאשר יורם סופר עובר למחוז חוף ובמקומו יהיה פרץ עמר.

הטקס התקיים במעמד השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, ראש העיר באר שבע, מר רוביק דנילוביץ, המפקח הכללי ורב-ניצב יעקב שבתאי.

*השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בירך את שני המפקדים ואמר:*

"חבל הארץ הזה נושא חשיבות לאומית עוד מקום המדינה וכחשיבות המשימה כך מורכבותה: רוחב ידיו של המחוז, הופך אותו למחוז הגיאוגרפי הגדול במשטרת ישראל. הרכב אוכלוסייתו, גבולותיו, על אתגרי הפשיעה והטרור שהם מביאים עימם טומנים בחובם איומים רבים ומגוונים. תכנית משמעותית למלחמה בפשיעה בחברה הערבית יוצאת בימים אלה לפועל במשטרת ישראל כולה. עם הקמתו של אגף סי"ף – סיכול פשיעה בחברה הערבית – המשטרה מכריזה מלחמת חורמה במעשי הרצח, האלימות, בעבירות האמל"ח, הנשק והפרוטקשן. הבוקר כוחות גדולים פשטו על ביר הדאג', במטרה לאתר את הגורמים העבריינים שבו ופועלים נגדם. ארבעה כוחות משימה ייחודיים פועלים כרגע ברחבי המחוז: כוח משימה למאבק בביריונות והפשיעה החמורה ברחובות העיר באר שבע; מפקדה משימתית של מג"ב בעיר רהט; כוח יואב הייחודי לדרום ופועל להשלטת המשילות בכבישי הדרום; כוח של יחידת מגן הפועל במרחב הדרום מערבי להגנה על היישובים המרוחקים. העבריינים ינסו להעביר למשטרה מסר כי עדיף להגיע לשקט תעשייתי. תושבי הדרום ואני מחזקים אתכם בפעילותכם וקוראים לכם להשיב במסר של אגרופי ברזל כלפי העבריינים עד להשלטת החוק והסדר. אין לי ספק שידה של משטרת ישראל תהיה בסוף על העליונה. משימתך הגדולה פרץ, ומטרת העל של כהונתך, היא לחזק את השותפות בין האזרחים שומרי החוק לבין משטרת המחוז, לחיזוק הביטחון האישי של תושבי הדרום כולם. אתה איש הדרום ומכיר היטב את הנפשות הפועלות – אין לי ספק שתביא בשורה לתושבים. יורם, אתה מעביר היום למחליפך מחוז איתן, חזק ובעל יכולות. ביצרת את הכוח האנושי במחוז וחיזקת אותו. עכשיו העת לעבור לאתגרים הבאים – גם במחוז החוף הם לא מעטים, הבא איתך לשם את רוח הלחימה שלמדת ביחידה הטובה בעולם למאבק בטרור – הימ"מ. היום, שיתוף הפעולה והחיבור בין עיריית באר שבע והעומד בראשה לבין משטרת ישראל והמשרד לביטחון הפנים, חזק מאי פעם ומוביל אותנו להקמתה של תחנה חדשה. זוהי שותפות היסטורית, משום שיחד אנו כותבים היום פרק חדש בדברי ימיה של העיר".

*מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי אמר:*
״מחוז דרום חולש על 66% משטחה של המדינה ומתמודד עם אתגרים מגוונים ויחודיים. אופיו הייחודי ימשיך לדרוש כוחות משטרה מיומנים בתחומי השיטור השונים, לצורך מענה לקשת הרחבה של המשימות השונות. מקום המדינה ועד היום, משכיל המחוז להתאים עצמו למציאות המשתנה ולהגיע להישגים מרשימים בכלל תחומי העשייה המשטרתיים, בשגרה ובחירום. טקס זה מהווה הזדמנות עבורי להודות לכל אחד מהשוטרים והקצינים המסורים במחוז. עוצמתה של המשטרה טמונה בכם. שגרת פעילותנו תמשיך להתבטא בחתירה מתמדת למימוש יעדי המשטרה בהעמקת הלחימה בפשיעה, בהמשך שיפור השירות לציבור ובהקניית ביטחון אישי לאזרחים״.

*לממ״ז דרום היוצא אמר המפכ״ל:* ״יורם, אני מבקש להודות לך על הובלת המחוז בתקופה מורכבת ומאתגרת. בזכות מסירותך ודרכך הייחודית, הצעדת את אנשי המחוז הזה נאמנה להישגים מרשימים. בפיקודך, הוכיח המחוז מוכנות מבצעית מלאה לכל תרחיש או הסלמה ביטחונית״.

*לממ״ז דרום הנכנס אמר המפכ״ל:* ״פרץ, היום אתה סוגר מעגל וחוזר למחוז שהיה ביתך השני. בטוחני כי שנות שירותך הרבות ותפקידים המגוונים בארגון, הכשירו אותך באופן מיטבי לתפקיד תובעני ומחייב זה. אני בטוח ומאמין באנשים הטובים והחמים של המחוז הזה שיידעו להמשיך תחת פיקודך- לשרת ולהגן״.

*ניצב יורם סופר מפקד המחוז היוצא אמר בנאומו:*
"תפקיד מפקד המחוז הדרומי אותו קיבלתי לפני שנתיים לאחר מספר שנים מחוץ למחוז מסיים פרק גדול, רחב ומגוון של תפקידים במחוז הדרומי. בהחלטה פיקודית ואסטרטגית עברנו מהגנה להתקפה, פעילות יזומה ומתוכננת תפסה את מקומה של פעילות מניעה במטרה לחזק את תחושת הביטחון של הציבור במחוז הדרומי.
השנתיים האחרונות היו מאתגרות בזירות השונות הביטחונית, מערכות בחירות ונגיף הקורונה.
למפקד המחוז הנכנס, ניצב פרץ עמר אמר המפקד היוצא: "מחוז דרום אינו זר לך, כל תפקידך בדרום הכינו אותך ליום הזה. היום אתה מקבל באופן טקסי את הפיקוד על המחוז הדרומי, מסיום הטקס זו המשמרת שלך.
אני משאיר בידיך מחוז מגובש אמיץ ונחוש הישגי ומתקדם בכל תחום אבל בעיקר אני משאיר בידיך שוטרים וקצינים שיקרים לליבי.״
*מפקד מחוז דרום הנכנס ניצב פרץ עמר אמר:*
"בעבורי זו שליחות גדולה שלשמה ביקשתי להתייצב ולסגור מעגל בקריירה רבת שנים. אני סבור שהמפתח להצלחה הוא הגבת המכנה המשותף לכולנו. עיקרו בשותפות מלאה עם זרועות הביטחון ועם ראשי הערים והמועצות. שותפות שרבים נוטלים בה חלק ובכוחה לפרוץ גבולות, לשבור תקרות ומחיצות ולהביא למכפלת כוח בעשייה לביטחונו של התושב. בתחושה עמוקה של אחריות ושליחות אני מקבל על עצמי את תפקיד מפקד המחוז, אני רואה בתפקיד זה גאווה וזכות גדולה כמו גם חובה.״
*ניצב עמר הודה למפקד המחוז היוצא ניצב יורם סופר, ואמר:* "תודה לך על שהבאת את המחוז להישגים רבים ואאחל לך בהצלחה רבה כמפקד מחוז חוף.״


קרדיט: דוברות המשטרה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה