יהודה בן דוד הולך לכלא לארבע שנים



ערעורו של הרב בן ה- 72 נדחה על ידי בית המשפט העליון לאחר ההרשעה בבית המשפט המחוזי בגין ביצוע עבירות מין בקטינות
צילום: כאן דרום

הרב יהודה בן דוד במשפטו
  1. בית המשפט העליון קיבל פה אחד את עמדת הפרקליטות והותיר על כנו עונש של 4 שנות מאסר שהוטל על הרב יהודה בן דוד, בן 72, בגין ביצוע עבירות של מעשים מגונים כלפי שלוש קטינות בנות משפחה אחת. בית המשפט העליון חזר בפסק דינו על החומרה הרבה הגלומה בעבירות מין המבוצעות כלפי קטינים וציין, כי "השיקולים המרכזיים שבענישת עברייני מין שביצעו עבירות מין בקטינים הם שיקולי גמול והרתעה, הן כלפי העבריין והן כלפי עבריינים פוטנציאליים, וכי על העונש לשקף את חומרת המעשים וסלידת החברה ממעשים מעוותים אלה".

 הרב יהודה בן דוד, ששימש כראש בית הכנסת בדרום, הורשע לאחר ניהול הוכחות בביצוע עבירות של מעשים מגונים כלפי שלוש קטינות בנות 8, 12 ו-14 עת הגיעו לבית הכנסת עם בני המשפחה. הנאשם ביצע את המעשים בחמש הזדמנויות שונות החל משנת 2012  סמוך למשרדו בבית הכנסת.

בית המשפט המחוזי בב"ש גזר על הנאשם עונש של 4 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כולל למתלוננות בסך של 150,000 ₪.

 במסגרת ערעורו הן על הכרעת הדין והן על גזר דינו, טען הנאשם בין היתר כי מדובר בעלילת שווא וביחס לאחת המתלוננות כי המעשים בוצעו לטענתו בהסכמה.

בית המשפט העליון (הרכב כב' השופטים נ' הנדל, י' וילנר, ע' גרוסקופף) דחה אחת אחת את כל טענותיו של הנאשם, קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע, כי בנסיבות בהן קיים פער גילים כה גדול בין הנאשם למתלוננות וכן העובדה שלנאשם היה מעמד נערץ בעיניי המתלוננת ובני משפחתה- "אין המערער יכול להישמע בטענה כי האמין באמת ובתמים שהמעשים נעשו בהסכמתה החופשית של המתלוננת", וכי מדובר בקו הגנה שאינו סביר שאין לו אחיזה בחומר הראיות.

ביחס לטענת הנאשם כי מדובר בעלילת שווא, ציין בית המשפט העליון, כי "מדובר בהשערות קלושות אשר לא נתמכו אף לא בראשית ראיה".   

בנוסף, הותיר בית המשפט על כנו גם שיעור הפיצוי בסך של 150,000 ₪ שהושת על הנאשם וקבע, כי "בהתחשב בנזק הרב שנגרם למתלוננות ולבני משפחתן עקב מעשי המערער, ונוכח ההשלכות ארוכות הטווח שצפויות להיות למעשים אלו על חייהן של המתלוננות ובני משפחתן, סבורני כי מדובר בפיצוי הולם".

את המדינה יצגה בהליך הערעור עו"ד סיגל בלום מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. בבית המשפט המחוזי נוהל התיק ע"י עו"ד רחלי אטיאס מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה