יום כיף לילדים פליטי המלחמה באוקראינה



אלפי ילדים פליטים מאזורי הקרבות משתתפים היום ביום כיף מיוחד בקייב ביוזמה של אשקלון וקריית גת

יח״צ

אלפי ילדים פליטים מאזורי הקרבות באוקראינה משתתפים היום ביום כיף מיוחד בעיר קייב באוקראינה, עם מגוון פעילויות הפגה והופעות. מאחורי היוזמה עומדים, בין היתר, "רוטרי העולמי" ונציג ישראלי יגאל וינברגר, מייסד עמותת "כולנו למען כולנו" וחבר מועצת העיר קרית גת, שהביא חבילות ממתקים וציורים שארזו ילדים מקרית גת ומאשקלון. 
אוקראינה סובלת מזה חצי שנה מלחמה עקובה מדם מול רוסיה הגדולה, כאשר את מחיר ההפגזות והמראות קשים משלמים חפים מפשע, ביניהם נשים, קשישים וילדים. גברים רבים התגייסו לשמירה על מולדתם, חלקם אף קיפחו את חייהם בקרבות. היום (א'), לראשונה מאז פרוץ המלחמה, מתקיים בעיר קייב מיזם הומניטרי יחיד מסוגו, שכולו נתינה למען ילדי הפליטים האוקראינים הכולל יום כיף מלא פעילויות הפגה, אוכל ושתיה ומופע בידור של כוכבים אהובים. בין המשתתפים היו ילדים שבתיהם נהרס בהפגזות, אביהם נמצא בשדה הקרב, או נהרג בקרב, והם חיים בין ייאוש לתקווה.
מאחורי המיזם החשוב עומדים ארגונים גדולים, ביניהם רוטרי העולמי, ארגון מאוקראינה וגם נציג ישראלי - יגאל וינברגר, מייסד עמותת "כולנו למען כולנו" וחבר מועצת העיר קרית גת, המכהן גם כממונה לקידום מעמד הילד בעיר. הוא מלווה כבר 17 שנה אוכלוסיות מעוטות יכולת ברחבי הארץ על מנת לתת להן הזדמנויות ושוויון בחברה. לפני מספר חודשים שלח באמצעות העמותה משלוחים ציוד הומניטרי מגוון לאוקראינה וכעת הוא שותף גם למיזם יום הכיף לפליטים.
*כיצד נוצר החיבור עם אוקראינה ?*
"עמותת פניקס היא עמותה הומניטרית פועלת באוקראינה כארבע שנים ומסייעת ליתומים. בשל מלחמת רוסיה – אוקראינה הרחיבה העמותה את פעילותה ולכן פנתה לסיוע כלל הומניטרי לכלל אזרחי אוקראינה באשר הם. לאחר שרוטרי העולמי פנתה למדינות בעולם בבקשת סיוע ולכן העמותה שלנו, 'כולנו למען כולנו', נענתה בשמחה".
לפני מספר חודשים, ציין וינברגר, הטיס לאוקראינה חבילות סיוע הומניטרי לפליטי המלחמה. בהמשך, היה שותף להחלטה לקיים יום כיף לפליטים ויחד עם הארגונים השונים הרעיון יוצא היום לפועל. "בשבוע שעבר חוויתי את ערך הנתינה והבעת התמיכה מילדים מקרית גת ומאשקלון, שמכירים את המציאות הביטחונית בארץ וחווים מעת לעת ירי טילים. הילדים האלו נרתמו באהבה גדולה לחבק את הילדים האוקראינים בני גילם וארזו עבורם חבילות ממתקים, ציירו להם ציורים וכתבו להם שירים. היום זכינו להעניק להם את חבילות השי מישראל. מדובר בפעילות חשובה להעלאת הסולידריות העולמית ודווקא על רקע עיי החורבות של קייב הנטושה ובצל ההפגזות והאיומים, זו זכות גדולה לשמח ולחזק את הילדים הפליטים".
*מה הקשר שלך לאוקראינה ?*
"יש לי קשר משפחתי לאוקראינה, מאחר ואבי נולד כאן ומשפחתה של אמי היא מאודיסה. אני 'סוגר מעגל' כישראלי, כתושב הדרום וכנבחר ציבור, שמכיר היטב את המציאות בארצנו. אני גאה לממש באוקראינה את הפרויקט ההומניטרי הגדול ביותר עד כה שהיה לילדי הפליטים וגורם להם לחייך. יש כאן מסר של שלום, אהבה והנאה גדולה עבור הילדים".
*קרדיט צילום*- עמותת כולנו למען כולנו

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה