יועצות הנקה עמוסות עבודה



בעקבות משבר הקורונה: עלייה של 50% בפניות לייעוץ הנקה במרכזים לבריאות האישה של כללית מחוז דרום

דוברות כללית

בעבור 15 יועצות ההנקה במרכזים לבריאות האישה של כללית בדרום, התקופה הנוכחית היא אחת התקופות העמוסות שידעו, נעמי כהן, רכזת רפואה מונעת ובריאות האישה בכללית מחוז דרום מעדכנת כי מאז תחילת משבר הקורונה יש עלייה של יותר מ50% בפניות ליועצות ההנקה במרפאות הקהילה :"החשש מהידבקות בקורונה, גורם ליולדות רבות לבקש שחרור מוקדם כמה שאפשר מבתי החולים ולהישאר את המינימום ההכרחי, השהות הקצרה אינה תמיד מאפשרת להיפגש ולהתייעץ עם יועצת הנקה הגם שהבעיות בהנקה מתחילות ביום השלישי כשהן כבר בבית ואז הן מגיעות אלינו."

חוץ מהחשש הטבעי מהדבקה, הסיבה הנוספת ואולי העיקרית לפניות הרבות היא בעיקר הרצון לספק לרך הנולד הגנה באמצעות ההנקה, לחלב אם יש חשיבות לא רק בהזנת התינוק, אלא גם בהגנה על מערכת החיסון המתפתחת ובעת הזאת שבה משתולל נגיף שאנחנו עדיין לומדים להכיר, התקווה היא שההנקה תדע להרחיק ולשמור על התינוק גם מפני וירוס הקורונה.

שבוע ההנקה הבינלאומי שמצוין השבוע, כבכל שנה בשבוע הראשון של חודש אוגוסט יעמוד הפעם בצל משבר הקורונה ועל פי החלטת משרד הבריאות, בסימן "להניק ולהעניק חוסן".

מחקר של ארגון הבריאות העולמי שפורסם לפני כחודש, מצא כי אין חלקי קורונה חיים בחלב אם, וכי הנקה בטוחה גם בשגרת הקורונה, עוד ממליץ הארגון על הנקה גם במידה והאם נושאת את הנגיף, כל עוד לא הופיעו תסמיני המחלה, תוך הקפדה על רחיצת ידיים לפני כל מגע עם התינוק, הנקה או האכלה בבקבוק וכמובן- עטיית מסיכה על האף והפה, זאת מאחר וקורונה איננה המחלה היחידה הרווחת בעולם וכי באופן כללי, בחלב-אם קיימים מרכיבי הגנה חיסונית נוספים, המסייעים לרך הנולד בהגנה מפני נגיפים אחרים.

"אחת השאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב היא האם החרדה מהמצב הנוכחי עלולה לחבל בייצור החלב, כאשר השגרה נראית לנו כל כך רחוקה, הקושי והלחץ יכולים להשפיע גם על אימהות מיניקות. אבל חשוב לזכור שתהליך ייצור החלב לא נפגע בגלל מצבי לחץ, אלא משפיע באופן זמני בלבד על יכולת שחרור החלב. המגע בין עור-לעור מפחית מתח, משפר את ההגנה החיסונית שלו ושל האם ומסייע לתינוק לחוש גם בטוח, המגע עשוי להפחית את מידת המצוקה הרגשית בשל הלחץ ובנוסף, הורמוני ההנקה המופרשים בגוף האם לתחושה מרגיעה יותר, לו ולה."

לכבוד שבוע הנקה מתקיימים במרפאות ובמרכזי הבריאות של כללית מפגשי זום וסדנאות מצומצמות (בהתאם להנחיות משרד הבריאות) סביב נושא ההנקה וחשיבותה גם בימי קורונה. היום (3.8) תתקיימנה סדנאות באשקלון, אופקים ובאר שבע וביום שלישי בנתיבות.

יועצות ההנקה עומדות לרשות נשות הדרום מטופלות כללית לאורך כל השנה, הדרכה נכונה, כך מעידות מי שפנו לקבלת ייעוץ, יכול לשנות את המציאות הכל כך רגישה מקצה לקצה, מתוך מכתב שכתבה אם צעירה ליועצת ההנקה ברכה טל ממרכז בריאות האישה באשקלון : מתוך מסע של סבל כאבים ודיכאון. צצה המלצה להגיע לברכה טל יועצת הנקה.. משם הכל היה ניראה אחרת.. היא ריפאה לי את הפצעים הפיזיים והנפשיים שנגרמו לי בעקבות ההנקה, הפכה את ההנקה לחיבור הכי טוב שיש ביני לבין הבת שלי. הצילה את נפשי מדיכאון ועוד. חשוב לי שמעבר לכך שאני אומרת לה תודה . שידעו כולם שכללית מעסיקה בחורה שנותנת מענה בכל שעה!!(כן, גם ב10 בלילה) על חשבונה ובדרך הטובה ביותר.!! שהתפקיד שלה היא שליחות ולא פחות חשוב מכל רופא .. תודה ענקית! "

בתמונה: צוות יועצות הנקה יחד עם נעמי כהן(שניה משמאל)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה