כללית מתרחבת באשקלון למען דור העתיד



הקופה חנכה היום 2 מרפאות חדשות בעיר. היחידה להתפתחות הילד ומרפאת אגמים בשכונת אגמים החדשה

דוברות כללית

יום  שלישי פעמיים כי טוב ובכללית אשקלון חגגו היום בהתרגשות גדולה את פתיחתן של שתי מרפאות חדשות וחשובות: בקניון חוצות בעיר חנכו הבוקר את היחידה להתפתחות הילד שהחלה לפעול למעשה לפני מס׳ חודשים, בשורה אמתית לילדי העיר, דור העתיד של אשקלון, הזוכים כעת למרפאה רחבת ידיים, מותאמת לשירותים הרבים הניתנים בה. רופא התפתחותי, ריפוי בעיסוק, קלינאיות תקשורת פיזיותרפיה, דיאטנית ועובדת סוציאלית. בטקס השתתף ראש עיריית אשקלון מר תומר גלאם, הרב שמעון לוגסי, מנהלות מרכז חוסן, המרפאות ובני משפחותיהם

מנהלת מחוז דרום הגב חדווה אמונה אמרה כי ״פתיחת היחידה להתפתחות הילד מביאה תקווה לדרום ולאשקלון, במיוחד בשנה כל כך מורכבת לילדים ולמשפחותיהם. אנו מודעים לצורך וגם לקושי בזמינות, הנובע ממחסור באנשי מקצוע וגם בחזית זאת אנו פועלים להביא להכשרות בדרום. אשקלון זכתה במקום מיוחד וייחודי, בצוות שרואה את טובת הילדים לנגד עיניו״

ראש עיריית אשקלון מר תומר גלאם ברך על פתיחת היחידה ואמר: ״דווקא בגלל האתגרים שעמם התמודדנו השנה ומתמודדים בכלל, אין משפחה שלא חווה את נושא התפתחות הילד, משמח שיש כעת נגישות וגישה לילדות ולילדים. זכינו השנה בפרס החינוך הארצי וזה מבחינתנו המשך עשייה למען הילדים בעיר, אשקלון בצמיחה ואני גאה שאתם השותפים האמיתיים שלנו״.

חפצי שגיא מנהלת היחידה הוסיפה "תקופת הקורונה מעמידה אותנו במבחן של יצירתיות, מחשבה מחוץ לקופסא והזדמנות לנצל כל משאב יקר בתחום התפתחות הילד. היום הוא בהחלט יום חגיגי ותחילת הדרך למימוש התוכניות שבנינו, כולי תקווה לנו ולכל תושבי אשקלון שהקורונה תיעלם ושלא נעמוד באתגרי המצב הביטחוני, כדי שנוכל לתת את מלוא השירות המגיע לילדי אשקלון והסביבה״

כשעה לאחר מכן התקיים טקס חנוכת מרפאת אגמים החדישה הפועלת החל מחודש פברואר לטובת תושבי השכונה. במרפאה יינתנו שירותי רפואת משפחה, רפואת ילדים, דיאטנית מעבדה ושירותי משרד, את במרפאה מוביל ד״ר רפאל קרסנר, מומחה ברפואת משפחה ורופא אהוד בעיר.

הרב יצחק ברדא שליטא אורח הכבוד בחנוכת במרפאה ברך על הקמתה ואמר "זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו! העיר שאין בה רופא אסור לגור בה.. למה? כמו שהבבא סאלי היה אומר לי, שהשם יתמיד בריאותך.. למה יתמיד? כי גם לגוף האדם יש שחיקה, לכן, בכל פעם שאתה הולך לרופא, שהשם ישרה שכינה במעשי ידיו, כתוב בתורה רופא רפוא ירפא, מכאן שניתנה רשות לרפות, הוא יודע ולמד, יש לו מעלה. לכן עיר שיש בה רופא זה מה שחשוב וכמה שיותר רופאים, יותר טוב. אני מברך את כל העושים במעשים בעניינים של רפואה בעיר הקדושה הזאת, בבריאות, שתשרה שכינה במעשי ידיכם, שתמיד תקפידו לתת את המענה לכל חולה, שהשם יתברך ויעזור, שלא נצטרך אבל שתהיו לימינם, חיזקו ואמצו."

בטקס ברכה מטופלת המרפאה, הגב אורנה עובדיה את הצוות ״מאחלת שמכאן יצאו לאור איכות חיים, תרופה לתחלואים, מאחלת לעצמי לבקר כאן רק לפעמים.. שתתחילו ברגל ימין ושתהיה מכאן רק הצלחה"

חדווה אמונה מנהלת המחוז "אני שמחה להיות פה ולחנוך סוף סוף את המרפאה השכונתית החדשה שנבנתה בשיתוף מלא עם התושבים, בשיח וחשיבה משותפת. את הקורונה חווינו בעוצמות גדולות כך גם את מבצע שומר החומות בוודאי באשקלון. במהלך השנה הגדושה שעברה הרחבנו שירותים ופתחנו חדשים. אגמים הא שכונה חדשה ואנחנו כבר חושבים על עוד מרפאה, בשנתיים האחרונות הצטרפו לצוות הכללית באשקלון 60 עובדות ועובדים חדשים, אנחנו עושים כל שניתן כדי להביא את כל מה שאפשר לקהילה והתאים את השירותים למקום ולתושבים, בחודשים שהמרפאה עובדת הצטרפו יותר מ1,700 מטופלים חדשים למקום וזה מעיד על המקום, על עבודת הצוות המסורה, על החיבור לאנשי השכונה. הצוות פועל רבות כדי להתאים את השירות למטופלים, לגילם למצבם הבריאותי. תודה לראש העיר, שותף אמת שפועל מתוך דאגה למטופלי ומטופלות הכללית תושבי העיר, אני מודה לצוות המרפאה שעושה כאן עבודה מסורה, תמשיכו לעשות טוב ולשפר את נעשה הכל כדי להמשיך ולהצמיח את שירותי הרפואה בעיר"

ראש עיריית אשקלון מר תומר גלאם הוסיף "זכינו לחנוך שתי מרפאות היום, היחידה להתפתחות הילד ומרפאת אגמים, באחת השכונות היפות בישראל. העיר מתפתחת ואלו הסטנדרטים שאנחנו מציבים לעצמנו. בתוך כל זה צריך לתת שירות לתושבים ואתם כאן כדי לעשות זאת ביחד איתנו בתחום בריאות הציבור. לפני תשעה חודשים שנפגשנו מנהלת המחוז ואני, התרשמתי מתפיסת השירות, החשיבות של הענקת השירות הכי טוב בכללית. אנחנו פה לשירותכם, השותפות ביננו היא אמיתית. מי ייתן שנמשיך נעשה וגם נצליח"

ד"ר אנג'לה קוזמינסקי "אני באשקלון משנת 93, הגענו לכאן לביקור מחיפה ואבא שלי התעקש שנגיע לכאן, מאז אנחנו כאן, אפילו באותו הבית. שכונת אגמים החדשה היא שכונה יפיפיה, השם משרה מיד שלווה ורוגע ואנחנו כל כך שמחים שלמרפאה החדשה הענקנו את אותו השם. שתהיה לנו הזדמנות להעניק לכם הרבה אהבה ובריאות שלמה"

״כללית שמה לה למטרה ברורה להעניק לתושבי הדרום מטופליה את שירותי הבריאות הטובים והנגישים ביותר״ סיכמה חדווה אמונה מנהלת המחוז ״אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם עיריית אשקלון וראש העירייה מר תומר גלאם, שיתוף פעולה שהוכיח עצמו בזמני משבר הקורונה ומבצע שומר חומות ומוכיח עצמו גם בשגרה. חשוב לנו להמשיך ולהקים מרכזים רפואיים ולפתח את אלו הקיימים, כדי להמשיך ולהעניק שירות מקצועי, אישי ואנושי ולהיות כאן, למען מטופלי ומטופלות הכללית״

לינור אללוף

דוברת מחוז דרום

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה