כתב אישום: נתן לאיתמר שמעוני 100 אלף ש״ח



פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד גבי מגנזי (50) וחברת מגנזי תשתיות בע"מ, בגין ביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות

צילום יח״צ

על פי כתב האישום שהוגש, באמצעות עורכי הדין רבקה אלקובי ונתי בן חמו, מגנזי ביצע עבירות חמורות בשלוש רשויות מקומיות שונות - במועצה האזורית מטה יהודה, אשקלון וראש העין. החשדות נחקרו במסגרת שלוש פרשות רחבות היקף מקבילות על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. כמפורט בכתב האישום, מגנזי - איש עסקים וקבלן, פעל כדי לקדם את האינטרסים הכלכליים שלו והחברות שבבעלותו, אינטרסים הנאמדים במאות מיליוני שקלים, באמצעות העברת שוחד בסך מאות אלפי שקלים לבעלי תפקידים שלטוניים ברשויות המקומיות, ובהם ראש המועצה האזורית מטה יהודה לשעבר משה דדון, ראש העיר אשקלון לשעבר איתמר שמעוני, ומנכ"ל עיריית ראש העין לשעבר יגאל ינאי.

כתב האישום כולל שלושה אישומים:

אישום 1 - פרשת מטה יהודה, במהלך השנים 2010 - 2015 הגיש מגנזי באמצעות חברת מגנזי תשתיות בע"מ מועמדות במכרזים שונים בתחום הבינוי והתשתיות במועצה האזורית מטה יהודה, ואף זכה בחלקם. מגנזי זכה במכרזים אלה במטה יהודה במרמה, וזאת לאחר שקיבל מידע פנימי חסוי בנוגע למכרזים, וכן פעל שלא כדין במטרה להשפיע על קביעת תנאי הסף בנוגע לחלק מהמכרזים. כל זאת במטרה לשפר את סיכויי זכייתה של חברת מגנזי תשתיות בע"מ במכרזים במועצה שלא כדין, וכדי לקדם את האינטרסים הכלכליים הרבים שהיו לו ולחברה במועצה.

מגנזי שימש כ"קבלן הבית" של המועצה, וביצע באופן כמעט בלעדי את עבודות הבינוי, הפיתוח והתשתיות במועצה. בשנים 2010 - 2015 עבור כלל העבודות שבוצעו באמצעות החברות שבקבוצת מגנזי במועצה, השתכרה חברת מגנזי בע"מ סכום מצטבר של כ-137,000,000 ₪.

באותה תקופה, פעל ראש המועצה לשעבר משה דדון במסגרת תפקידו בדרכים מגוונות כדי לסייע למגנזי בעניינים שונים במועצה, ולקדם את האינטרסים הכלכליים העצומים של מגנזי במועצה - לעיתים על ידי ביצוע פעולות לטובתם תוך סטייה מן השורה, במשוא פנים והעדפה, ומתוך ניגוד עניינים.

בעד פעולות אלה של דדון, נתן מגנזי לדדון בשתי הזדמנויות שוחד של לא פחות מ-200,000 ₪ במזומן. במקרה אחד, כספי השוחד הועברו אליו במעטפה אשר הוסתרה בין קפלי תכניות אדריכליות, ובמקרה אחר כספי השוחד הוסתרו באריזות יין.

דדון הועמד לדין זה מכבר על ידי פרקליטות מחוז ירושלים בשל לקיחת שוחד ממגנזי ועבירות נוספות, והורשע בין היתר בלקיחת 200,000 ₪ שוחד ממגנזי. דינו נגזר על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים ל-47 חודשי מאסר בפועל, קנס וחילוט משמעותי.

 

אישום 2 - פרשת אשקלון, החל משנת 2012 היו למגנזי אינטרסים כלכליים משמעותיים בעיריית אשקלון, נוכח העובדה שהתמודד במכרזים שונים בשווי עשרות מיליוני שקלים, בתחום הבינוי הפיתוח והתשתיות באשקלון. מגנזי התמודד במכרזים אלה באמצעות חברת מגנזי תשתיות בע"מ, וכן באמצעות חברות נוספות שהיה בעל שליטה בהן. מגנזי זכה בחלק ניכר מהמכרזים עליהם התמודד באשקלון. בעקבות כך, השתכרה מגנזי תשתיות בסכום של לא פחות מ-57,585,430 ₪.

במהלך התקופה בה היה מגנזי פעיל בעיריית אשקלון, נתן מגנזי לראש העיר שמעוני שוחד בסך 100,000 ₪ במזומן. וזאת בתמורה לפעולות הקשורות במילוי תפקידו של שמעוני כראש העיר אשקלון וכדי לקדם את האינטרסים הכלכליים של מגנזי. כספי השוחד הועברו למקורבו של שמעוני בחניון מלון יוקרתי בהרצליה.

שמעוני הועמד לדין זה מכבר על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה. בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע בהכרעת הדין, בין היתר, כי שמעוני קיבל ממגנזי 100,000 ₪, והרשיע את שמעוני בעבירת מרמה והפרת אמונים. בעניינו של שמעוני הוגשו ערעורים לבית המשפט העליון.

 

אישום 3 - פרשת ראש העין, במהלך השנים 2012 - 2015 היו למגנזי אינטרסים כלכליים משמעותיים בעיריית ראש העין בשל התמודדותו במכרזים שונים בשווי עשרות מיליוני שקלים בתחום הבינוי הפיתוח והתשתיות. במהלך תקופה זו מגנזי נתן למנכ"ל העירייה דאז יגאל ינאי, שוחד בסך כ-27,000 ₪ במזומן, וניסה בהזדמנות נוספת לתת לו שוחד בסך כ-12,000 ₪, והכל בתמורה לפעולות הקשורות במילוי תפקידו של ינאי כמנכ"ל עיריית ראש העין וחבר דירקטוריון תאגיד המים עין אפק, וזאת במטרה לקדם את האינטרסים הכלכליים של מגנזי בראש העין. כספי השוחד הועברו לינאי בתוך ארגז וויסקי. במקרה אחר, מגנזי שילם על טיסה משותפת שלו ושל ינאי ובנות זוגם ליוון.

כתב האישום בעניינו של מגנזי מייחס לו חמש עבירות של מתן שוחד בסך כולל של למעלה מ-300,000 ₪, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וניסיון למתן שוחד.

התיק נחקר על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במשטרת ישראל.

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר: "כתב האישום מהווה חוליה נוספת במאבק הבלתי מתפשר של הפרקליטות וכלל רשויות אכיפת החוק, בשחיתות ברשויות המקומיות בפרט, ובשחיתות שלטונית בכלל. כתב האישום מגולל את מעשיו החמורים של הנאשם, אשר ניצל את מעמדו וממונו כדי לקדם אינטרסים עסקיים רחבי היקף תוך פגיעה באינטרס הציבור ובתקינות פעולתם של רשויות השלטון המקומי".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה