כ-200 ראשי רשויות מקומיות בפניה לראש הממשלה- דאג שיועבר אלינו מידע על החולים ומסלוליהם



במכתב ביקשו ראשי הערים והמועצות שיועבר המידע על החולים והמבודדים ביישוביהם: "מסירת המידע מתעכבת בשל התנהלות הזויה שבין המשרדים".

צילום פרטי

200 ראשי רשויות מקומיות פנו היום (שני) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשו שיועבר המידע אודות המבודדים והחולים בשטחם אליהם בהקדם. הפניה נעשה בעקבות פניות רבות מראשי רשויות ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ששיתפו כי יש תושבים שהם חולים מאומתים שמגיעים למקום עבודתם ופוקדים את בתי הפארם והסופרים. ראשי הרשויות הלינו על כך שכל עוד פרטי המבודדים לא עוברים לידי הרשות, תוך חיסון, לא ניתן לבצע אכיפה ולוודא כי הם מקיימים את הבידוד כנדרש.

ראשי הרשויות מתחו ביקורת על התנהלות משרדי הממשלה ואמרו כי "כל עיכוב - משמעו הגדלת הסיכון להתפשטות המגפה". אי הימצאות המידע מהווה סכנה אמיתית לציבור". ראשי הרשויות הביעו נכונות לסייע באכיפה ואמרו כי לרשויות יש יכולת לצמצם הדבקות על ידי אכיפת הבידוד. 

 בין החתומים- רון חולדאי ראש עיריית תל אביב, שי חג'ג' יו"ר מרכז המועצות האזוריות, רז קינסטליך ראש עיריית ראשל"צ, ראש עיריית דימונה בני ביטון ועוד

חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "משרדי הממשלה חייבים להבין - הרשויות המקומיות הם מכפיל כוח במלחמה בהתפשטות הקורונה. לא נעמוד מנגד כשתושבים שמפירים את ההוראות פוגעים בבריאות של התושבים שלנו, אנחנו דורשים את המידע, בהתאם לחסיון כדי שנוכל לפעול בזמן המתאים."

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה