להאמין בילד, לשנות חיים



בכל מקום במדינת ישראל שבו יש הבדל משמעותי ברקע הסוציואקונומי בין התלמידים יש גם פערים בחינוך. מאז 2010 "חותם" בונים תכנית מנהיגות חברתית-חינוכית, הפועלת לקידום שוויון הזדמנויות בחינוך

דוברות חותם

אנחנו ״בחותם״ מאמינים שלכל ילד וילדה בישראל הזכות לבחור את עתידם, ללא תלות ברקע ממנו הם באים.

נפגשנו לשיחה צפופה עם שמואל אברמוב, בוגר תוכנית ״חותם״ ומורה בקריית מלאכי.

מה הוביל אותך לפנות להוראה?

"במהלך לימודיי בטכניון, הייתי פעיל מאוד בקרב הסטודנטים. שמתי לב שיש קשר ישיר בין האזור שבו נולדת וגדלת לבין היותך סטודנט בטכניון. אמנם יש לא מעט מקרים המוכיחים אחרת, אך עדיין הסטטיסטיקה מראה זאת היטב. לפי דעתי הדרך היחידה לשינוי המצב ולצמצום פערים אמיתי בחברה שלנו, היא על ידי חינוך.

תוכנית ״חותם״ היא הדרך להשגת מטרה זו. חותם מאמינים במתן אפשרות לנוער לבחור את עתידו, ללא קשר לאזור שבו הוא גדל.בנוסף, חותם מהווה קהילה גדולה, מגובשת ותומכת של בוגרים ובוגרות, שיחד רוצים לעשות שינוי.

מה גרם לך להתאהב בעבודה שלך?

הדבר המשמעותי ביותר שלמדתי במהלך עבודתי כמורה, שזה לא פשוט כמו שזה נראה. גיליתי שכדי להיות מורה טוב צריך להיות יצירתי, שונה ומעניין. כדי לסקרן את התלמידים ולעורר עניין, לא מספיק מורה ״שגרתי״ שמלמד עם לוח וטוש. אני חושב שבעבודת ההוראה יש המון רגעים קטנים של ריגוש ואושר.

איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

בעוד חמש שנים, אני רואה את עצמי עדיין בתחום החינוך. התאהבתי במקצוע ואני לא רואה את עצמי בשום מקום אחר. חלומי הקטן הוא לפתוח מרכז למידה לנוער, המשלב שימוש בטכנולוגיה ומדעים, יחד עם העצמה אישית ופיתוח תחושת המסוגלות."

בחותם מחפשים אנשים איכותיים שרוצים לתרום ליצירת שינוי אמיתי בתחום החינוך בישראל.

להגשת מועמדות לחצו כאן- https://bit.ly/3aKesY8

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה