לפני פיצוץ דרמטי



הדרמה בין ראש העיר לבין מ"מ ראש העיר, סופיה ביילין נמשכת ביתר שאת ובמלוא עוזה

יח״צ

ימים מספר לפני יום הכיפורים, דיווחנו באשקלון נט על המתיחות הגבוהה בין מטה ראש העיר תומר גלאם לבין מטה ״אשקלון ביתנו״ בראשות מ"מ ראש העיר סופיה ביילין. שני הצדדים הכחישו את הדיווח על מתיחות והצהירו כי אכן היו ויכוחים וחילוקי דעות, אך אלה היו במסגרת פערים קלים בהתנהלות שני המטות ולא על נושאים כבדי משקל שלא ניתנים לגישור.

הטענה הרווחת בחוגים הפוליטיים בעיר שראש העיר, תומר גלאם ומקורביו, פועלים נמרצות להחלשת רשימתה של ממלאת מקומו סופיה ביילין, מתוך הרצון להעביר כמה שיותר קולות מקרב דוברי הרוסית לתמיכה ברשימתו.

לציין כי הטענות לאיסוף קולות בכל דרך מצדו של ראש העיר באות מכיוונן  של עוד סיעות הרצות למועצת העיר, בניהן ש"ס ורשימת הגמלאים.

מקורבים לסיעת אשקלון ביתנו, ציינו בפניי כי עצם גיוס נציגים לרשימת אשקלון מאוחדת, מעיד על שאיפתו של ראש העיר להחליש את אשקלון ביתנו, לטענת המקורב, מתקיימות אין ספור שיחות טלפון ופגישות עם תומכים של אשקלון ביתנו ובא מסבירים בשפה הרוסית לתומכיה של הגב' ביילין, מדוע כדאי לתמוך ברשימתו של ראש העיר ולא באשקלון ביתנו. המקורב הוסיף כי היבט נוסף של מאבקו של ראש העיר להחלשת סיעתה של ביילין היא תמיכתו בחשאי של ראש העיר ברשימות המייצגות דוברי רוסית, כאשר ידוע שאין להן שום סיכוי לזכות במנדט למועדת העיר וכל תכלית התמיכה בהן היא להחלשת אשקלון ביתנו.

גם בעדה האתיופית הקולות רועשים וגועשים בגין פעילותו של ראש העיר, אשר פירק את סיעתו מטעם העדה האתיופית של גבריאל טיגבו שביקש להתמודד למועצת העיר ושוויתר על ההתמודדות בתמורה למקומות החמישי והשמיני שיש הטוענים שכלל אינם ראליים ברשימת ראש אשקלון מאוחדת. עם זאת נזכיר שברשימת אשקלון ביתנו ממוקם במקום הרביעי ולדעת רבים גם הריאלי. חבר מועצת העיר סולומון דמק'ה שנאבק על קולותיהם של בני העדה האתיופית. הטענה היא שגם פעילותו זו של ראש העיר מטרתה אחת, החלשת סופה ביילין ורשימתה למועצת העיר.

בשיחה שקיימתי עם פעילה של אשקלון ביתנו היא טענה בפניי, שראש העיר כנראה שאינו מביא בחשבון את ההשלכות של פעילותו זו ואת הלחץ המופעל על מ"מ ראש העיר סופיה ביילין מצד פעיליה ותומכיה לפעול לעצירת התהליכים שפוגעים בשיתוף הפעולה בין שתי הרשימות וביכולת להמשיך ולתמוך בראש העיר המכהן בבחירות. לדבריה ישנם כלים פוליטיים לגיטימיים בתקופת בחירות ויש כאלו שאינם ניחנים בהוגנות והם בבחינת דורשי פעולת נגד מחויבת המציאות. הפעילה טוענת שבקבוצות התומכות בסופיה ביילין יש קושי להבין את המתרחש בין ראש העיר לממלאת מקומו ורובם ככולם מביעים דאגה רבה נוכח המצב הרע הזה ,שעלול להביא לתגובת נגד בלתי רצויה מצד רשימת אשקלון ביתנו וזאת מחוסר ברירה וכמענה לפגיעה בסיכוייה של אשקלון ביתנו לממש את כוחה בבחירות.

במערכת אשקלון נט התקבלה הודעה שיתכן ולא רק סיעתה של סופיה ביילין, חא יקראו לתמוך בתומר גלאם לראשות העיר. 

ֶהמשך יבוא.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה