מבחורינו המצויינים



אסף צלאל נכנס לתפקידו כמנכ"ל משרד החינוך בממשלת ישראל ה-37

דוברות משרד החינוך

הבוקר (ג') נערך במשרד החינוך טקס חילופי המנכ"לים, במעמד שר החינוך, ח"כ יואב קיש, השר במשרד החינוך ח"כ חיים ביטון המנכ"ל הנכנס אסף צלאל, המנכ"לית היוצאת דלית שטאובר וחברי הנהלת משרד החינוך. המנכ"ל הנכנס אסף צלאל, כיהן עד לאחרונה כראש חטיבת התקיפה הרב-זרועית בצה"ל. צלאל מחליף את מנכ"לית משרד החינוך היוצאת, הגב' דלית שטאובר, שכיהנה במשרד תחת שלושה שרים שונים, החל משנת 2011.
שר החינוך, ח"כ יואב קיש, והשר במשרד החינוך, ח"כ חיים ביטון, בירכו את המנכ"ל הנכנס והודו למנכ"לית היוצאת על תרומתה למערכת החינוך.

המנכ"ל הנכנס, אסף צלאל, לא היה זכאי לתעודת בגרות בסיום לימודיו בתיכון "אורט גרינברג" בקרית טבעון. על אף זאת, הוא התגייס לצה"ל, סיים בהצטיינות קורס טיס במגמת קרב, וכיהן בשורה ארוכה של תפקידי פיקוד בכירים בצה"ל: מפקד כוח 100 בכלא מגידו, מפקד טייסת 110, מפקד יחידת השליטה במטה המבצעי של חיל האוויר, ראש מחלקת האימונים של חיל האוויר וראש חטיבת התקיפה הרב זרועית בזרוע היבשה. במקביל, הוא המשיך ללימודים אקדמיים וסיים תואר ראשון במנהל עסקים בהצטיינות במכללת רופין, ותואר שני בביטחון לאומי ובמדעי המדינה במכללה לביטחון לאומי.

לאור סיפורו האישי, המעורר השראה עצומה בבני נוער ובאנשי חינוך, הוא מקדם לאורך שנים רבות מגוון פעילויות חינוכיות לשילוב נוער בסיכון, ובכלל זאת אימון אישי לנוער עם קשיי השתלבות במסגרות. ועדת המינויים, בראשות נציב שירות המדינה, אשר המליצה פה אחד למנותו לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך, בשל כישוריו המקצועיים, ניסיונו הניהולי העשיר ורמתו האישית והערכית, ציינה בהמלצתה כי היא התרשמה שתחום החינוך יקר לליבו, וכי הוא נותן דוגמא אישית לבני נוער.

*שר החינוך, ח"כ יואב קיש:* "בהיכרותי האישית רבת השנים עם אסף, מדובר באיש חינוך בכל רמ"ח אבריו, איש ביצוע בעל יכולות אישיות גבוהות. צה"ל זכה בקצין משובח ביותר, כעת יזכו בו ילדי ישראל. צופה לו גדולות, הצלחתו היא הצלחתנו".

*שר במשרד החינוך, ח"כ חיים ביטון:* "אסף צלאל נכנס היום למשרד כמנכ"ל. אסף הוא איש מפקד עטור נסיון ניהולי עם לב חם וקשור לחינוך ילדי ישראל בנימי נפשו. הספינה העצומה בדמות משרד החינוך צריכה וזכתה למפקד מוצלח ומוכשר. אני מאחל לאסף הצלחה גדולה שתצעיד את מערכת החינוך קדימה . אני רוצה להודות למנכ"לית היוצאת דלית שטאובר. זכית להיות כאן באחת התקופות המאתגרות למערכת החינוך. חדורת מטרה והצלחות למען ילדי ישראל. איחולי הצלחה בהמשך הדרך ובשם כולנו – תודה".

*המנכ"ל הנכנס, אסף צלאל:* "אני מודה לשר החינוך, ח"כ יואב קיש, על האמון להובלת מערכת החינוך בישראל. אני יוצא היום לדרך בהתרגשות גדולה, חדור משימה, תחושת שליחות, ואמונה גדולה ביכולת שלנו לפעול יחד למען מטרה משותפת, לעשות שינוי משמעותי, ולחולל שינוי במערכת החינוך. הסיפור האישי שלי, והדרך בה בחרתי, שהובילה אותי למקום בו אני נמצא היום, היא הדוגמא הטובה ביותר לכך".

*המנכ"לית היוצאת, הגב' דלית שטאובר:* ברצוני לאחל למנכ"ל הנכנס, אסף צלאל, הצלחה רבה בתפקיד. אני מאמינה שטובת מערכת החינוך וטובת תלמידי ישראל עומדת לנגד עינייך, ולכן אני בטוחה שתמשיך לפעול לשיקום האמון, ולקידום שיתופי הפעולה של המשרד עם כל השותפים שלנו לדרך."

-------------

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה