מבצע "חזק ואמץ סבא"



חניכי תנועת הצופים בעזרה מרגשת לתושב וותיק באשקלון, שנשאר בלי אוכל במקרר

יח״צ

חניכי תנועת הצופים באו לבקר אזרח ותיק באשקלון. כשראו שאין לו בבית אוכל , המקרר ריק ואין לו גם כסף לתרופות – גייסו את חבריהם בשבט אדר וקנו במרוכז מצרכי מזון, שמילאו את המקרר בבית הקשיש.

עילאי נחמיה והראל חיון , חניכי שבט הצופים  'אדר' באשקלון, השתתפו השבוע במבצע "חזק ואמץ סבא" בעיר. במסגרת המבצע מגיעים חניכי הצופים אל בתיהם של תושבי ותושבות העיר הוותיקים, בודקים לשלומם, עוזרים להם בקניות, אם בחנויות המרכול ואם בבית המרקחת, ומארחים להם לחברה להפגת הבדידות. הכל ע"פ הנחיות הקורונה.

עילאי והראל הגיעו אל ביתו של אזרח וותיק, בן 65, תושב אשקלון.  וגילו בצער שאיו לו כסף לקניית אוכל ותרופות להם הוא נזקק. צמד החניכים פנה מיידית בקבוצת הווצאפ של הצופים לעזרת שאר חניכי השכבה הבוגרת באשקלון, אלה התגייסו ואספו מיד כסף עבור מזון לתושב, ועילאי והראל הגיעו בשנית לביתו – הפעם, כדי למלא את המקרר הריק!

במכתב תודה שכתב הקשיש הוא ביקש להודות לחניכי הצופים על עזרתם "אני מבקש להודות לכם על ההתעניינות שלכם באזרחים ותיקים ובמיוחד בימים אלה. רוצה להודות לכם מקרב לב על העזרה".

רז פרל, יו"ר תנועת הצופים: "שמנו לעצמנו, ביחד עם בני הנוער, להתנדב בכל יכולתנו ולקדם מטרות חברתיות חשובות בכל רחבי הארץ. חניכי תנועת הנוער הצופים, בשכבות הבוגרות ושנת השירות,  פועלים בתקופת הסגר הנוכחי בכל רחבי הארץ ובמגוון תחומי התנדבות לטובת הקהילה. בימים אלו בני הנוער שלנו מפעילים שמרטפיות בבתי חולים לטובת הילדים של משפחות הצוותים הרפואיים. אורזים חבילות מזון לנזקקים, קשישים ומבודדים ומסייעים בניוד החבילות בחסות העיריות, מארגנים התרמות דם בשיתוף מד"א, מצילים מזון ובאים לעזרת החקלאים, ומתנדבים במעונות של צעירים צרכים מיוחדים בקהילה. אנו פונים לארגונים ולבודדים – אם צריך עזרה פנו אל שבטי הצופים המקומיים ובני הנוער שלנו ישמחו לעזור ולתרום".

מבצע "חזק ואמץ סבא" ימשך באשקלון בחודשים הקרובים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה