מבצע עלות השחר: נרשמו 222 מקרים של נזק ישיר



ברשות המיסים הציגו כי 84 מהמקרים הינם באשקלון, 66 בשדרות, ו-72 מקרים ביתר הערים

רשות המיסים

114 מהמקרים הינם מקרים של פגיעה במבנים, 97 מהמקרים היו של פגיעה ברכבים. עוד הדגישו ברשות כי ב-60 תיקים בוצע כבר התשלום והטיפול הסתיים, וכי הם מקווים שבתוך חודש יגיעו ל-95% תשלום בתיקים אלה.

ברשות המיסים מציגים במסגרת הדיון נתונים ממבצע "שומר חומות" וממבצע "צוק איתן" לגבי הנזק הישיר והעקיף ואחוז הטיפול בהם.

רשות המיסים הציגו כי *במבצע "עלות השחר" נרשמו 222 מקרים של נזק ישיר, 84 מקרים באשקלון, 66 בשדרות, ו-72 מקרים ביתר הערים. 114 מהמקרים הינם מקרים של פגיעה במבנים, 97 מהמקרים היו של פגיעה ברכבים.

ברשות המיסים הדגישו כי ב-60 תיקים בוצע כבר התשלום והטיפול הסתיים. עוד ציינו בתיקים כי הם מקווים שבתוך חודש יגיעו ל-95% תשלום בתיקים אלה.

לעניין מבצע "שומר חומות" הוצג כי שולמו עד כה כ-292 מיליון ₪, במסגרת 95% מהתיקים, שטיפולם הסתיים. כאשר לעניין התיקים שטרם סיימו בטיפולים, הסבירו ברשות כי ברובם מדובר בפרויקטים גדולים שעדיין בהליכי בנייה, לכן הטיפול טרם הסתיים.

לעניין מבצע צוק איתן בשנת 2014, הוצג כי שולמו כמיליארד וחצי שקלים. עוד הוצג כי 124 תיקים עדיין נמצאים בבתי משפט, מה שהביא לביקורת מצד חברי הכנסת, שקראו למצות הליכים לאחר כל כך הרבה שנים, *ברשות המיסים ציינו כי מדובר בהליכים המתנהלים בבתי המשפט ולפי קצב הדיונים שם, וכי ב-97% אחוז מהתיקים הגיעו להסכמות, ולא היה צורך בהתערבות חיצונית כלל.

מירי סביון, המשנה למנהל רשות המיסים: "אנחנו רואים אחוזי טיפול מאוד מאוד גבוהים, יש מיעוט מחלוקות, לרוב הן מסתיימות בתוך ההליך שלנו. נוהגים כבית הלל, המקרים בהם אנחנו נאלצים להיגרר לדיונים ממושכים, הם מקרים בהן התביעות מופרזות, אנחנו רוצים לשלם את מה שמגיע, לא יותר ולא פחות, ואחוזי הטיפול הגבוהים מצביעים על כך, ואנחנו רואים שהטיפול הוא די מהיר, וכך גם שביעות הרצון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה